|
||||
|
||||
Ett kök i Arkadien
Jag köpte en underbar liten bok nu i helgen på bokmässan här i Göteborg. Den heter "Ett kök i Arkadien- mat från en grekisk taverna." Det är en kokbok, men också så mycket mer. Den innehåller förutom enkla och inspirerande recept, fakta om de vanligaste ingredienserna, små vardagsberättelser och sist, men inte minst underbart vackra bilder. Allt hämtat från ett cafe i byn Sabatiki, och en liten taverna i byn Livadi i Grekland. Kan verkligen rekkomenderas, bara att titta på bilderna är en upplevelse i sig.
Boken finns att köpa på www.adlibris.se och på www.dagensbok.com/index.asp?id=396 finns en reccension av boken. Hälsningar Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Sv: Ett kök i Arkadien
Ja, den är härlig. Och stifadoreceptet är det bästa jag har prövat hittills!
Karin |
|
||||
|
||||
Vi är också flitiga användare av denna kokbok. Georgios kyckling är familjens favorit!
Anna-Carin |
|
||||
|
||||
Ett kök i Arkadien finns nu att köpa till julpris för bara 49 kr. på www.adlibris.se Kanske ett julklappstips till någon som gillar grekisk mat, eller till dig själv?
Ann-Kristin. |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja, DEN skulle jeg MER enn gjerne gitt både til andre og meg selv i julegave MEN, dessverre selger/sender de kun innenlands Kari |
|
|||
|
|||
Citat:
Gita |
|
||||
|
||||
Citat:
Carina |
|
||||
|
||||
Hej!
Vi har den hemma nu och visst är den fin den också. Min favorit är nog ändå "Ur Gudamat" Hälsningar |
|
|