|
|||
|
|||
Hemresa, för en del
Så har då tre veckor mer eller mindre, försvunnit.
Jag åker hem igen till snö, kyla och arbete i morgon bitti. Cina däremot, den lyckosten, hon blir kvar till mars Sista veckan har varit helt underbar. Visserligen lite blandat väder, men långt ifrån Stockholms snö och kyla. Idag har vi haft en av de bästa dagarna med klarblå himmel, svag vind och drygt 21 gr!! Svensk sommar Vi har egentligen inte gjort så mycket. Dagarna har sin rutin, morgonkaffet på taket, hundpromenad förbi bagaren för inhandlande av frukostbrödet. Varannan söndag har engelska kolonien vad de kallar "Fun Sunday" vid biblioteket där de träffas, tar en drink eller en öl och "skvallrar lite. En dag tog vi långpromenaden i Kourtaliotisravinen som man åker igenom för att komma till Plakias. En ravin där det finns endemiska växter och småkryp. En annan dag tog vi en promenad i omgivningarna. Gränskan var nästan bedövande. Till och med grönare i verkligeheten än på bild! I onsdags var det Garden party hos James (i vit skjorta), en amerikan från Florida som numera tillbringar mesta tiden i ett litet hyresrum hos Giorgios och Eleni (står i bakgrunden) i Plakias. Idag blev det en stilla hemmadag med lite sol på takterassen och avskedsmiddag hos Sifis. Fick en liten flaska av hans egen olivolja som avskedspresent. Och vad avslutar men med innan man kryper till kojs? Jo, ett inlägg på Kalimera Men, som liten tröst ändå, bara 11 veckor tills jag åker tillbaka igen Bo |
|
||||
|
||||
Sv: Hemresa, för en del
Citat:
Hur bär du dig åt, seriöst alltså? Något du kan berätta för mig/oss? Och trevlig resa ned igen! |
|
||||
|
||||
Hemresa i morgon även härifrån Peloponnnesos också till kalla Sverige efter fyra veckors härlig vistelse här. Vi har hunnit skörda oliverna och har haft en fantastisk tid med lite omväxlande väder. Just nu skiner solen och det är ca 19+.
Anneli |
|
||||
|
||||
Visst är det något alldeles speciellt med Kreta på vintern! 11 veckor går fort ska du se (men jag hoppas att mina cirka 18 veckor i Chania kommer att snigla sig fram). För min del handlar det ju också om hemresa, men den går till Kreta, den här veckan. ÄNTLIGEN, så säger jag inte när jag ska tillbaks till Sverige, bara när jag reser åt motsatt håll!
Gunilla |
|
|||
|
|||
Citat:
Sen har jag naturligtvis duktiga medarbetare som "haller stallningarna" samt att sen jag fick bredband i huset, sa kan jag koppla upp mig mot kontoret och halla viss koll. Det unerlattar. Skrivet pa en dator pa flygplatsen i Aten i ántan pa SAS till Stckholm, darav inga svenska tecken. Jassas Bo |
|
|||
|
|||
Citat:
Bo |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag återkommer säkert för att reda ut ett och annat..tills vidare . |
|
||||
|
||||
Härligt att få tillbringa små stunder tillsammans med er på Kreta.
Hälsningar Lilla sjöborren |
|
|||
|
|||
Ja det är så trevligt med rapporterna!
Nästan så man känner värmen! Lssi |
|
|