Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-07, 16:40
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Ios

Ios var for oss en liten besvikelse, stan var inte lika stor som vi hade hoppats pa, dock var det mysigt. Vi bodde 2 natter pa Lofos Village i byn for 40 Euro, super fint boende med bra lage. Vi ville hellre bo narmre Mylopotas sa vi flyttade in pa Ios Palace som var ett fint boende 55 Euro inkl jattegod frukost.

Jag som ar kanslig for mygg fick hur manga som helst dar sa om nagon ska dit snart sa ar det en ide att ta med myggmedel.

Mylopotas stranden var mycket finare an vad den ser ut pa manga kort och Harmony hade valdigt god texmex mat! Delphinio hade valdigt god Thaimat.

/Alexandra
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-07, 17:07
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ios

Hej!

Är det väldigt fina boende ni har valt? Låter ju som högsäsongspriser, eller är prisbilden så här i år?

// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-13, 18:04
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Ios

Bada boendena var fina, finns nog billigare alternativ, men vi kom mitt i natten vid halv fyra sa vi ville forboka nagot som vi var sakra pa skulle bli bra...
/Alexandra
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-07-01, 00:29
scarymary scarymary är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 17
Standard Sv: Ios

Vad tråkigt att Ios var en besvikelse för er!
Det beror ju såklart på vad man är ute efter, men visst är staden väldigt liten.
Jag är dock förälskad i ön och partyt är ju otroligt!
Det låter iofs dyrt med 40 resp 55 euro per natt i början av juni, nu blir jag nervös för min egen vistelse där
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-07-01, 22:33
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Ios

Citat:
Ursprungligen postat av scarymary
Det låter iofs dyrt med 40 resp 55 euro per natt i början av juni, nu blir jag nervös för min egen vistelse där
Hör med La luna om de har rum till er/dig. Ligger snett upp bakom Rollans supermarket på huvudgatan du vet. De står i hamnen oftast.. med skylt
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-07-08, 22:42
Mikkels avatar
Mikkel Mikkel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: 4330 Ålgård
Inlägg: 138
Standard Sv: Ios

Det var trist å høre at noen ikke liker Ios!! Jeg for min del ble fasinert av Ios fra første tur, for fire år siden. Glemmer alldri synet som møtte oss da vi sent på kvelden ankom øya. Kjerka som var flomlyst, den glitrende landsbyen og de flotte menneskene som møtte oss på kaien! Det sitter spikret og jeg MÅ alltid tilbake til Ios. Vi bor på Kolitsani View og betaler 30E, et veldig hyggelig vertskap.( Elisabeth og Miqael). Vi koser oss i landsbyen om kveldene, mest på Lois på det øvre torget. Har funnet oss en venn for livet (Chrstina) fra Østerike. Av gode restauranter kan nevnes The Mills, Old Byron, The Nest og Susannah i havnen. Og stranden er helt ypperlig med god mat både på Harmony og tavernerne i nærheten. Alt ialt er Ios absolutt en øy for oss voksne også.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT