|
|||
|
|||
Hotell i Pireaus
Hej!
Kan någon eller några rekommendera ett billigt och bra hotell i Pieaus NÄRA hamnen. Vi flyger till Aten i maj och tänkte ta en Blue Star till Santorini. |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell i Pireaus
Vi bodde nu i höstas på Argo Anita som ligger 5 min promenad från hamnen, på en lugn gata med en av Piraeus bästa och billigaste kvarterskrogar 50 m bort.
Vi betalade E 35:- för dubbelrummet. Hotellet var nog bara 2 stjärnigt, men fräscht o rent o väldigt hjälpsam personal. |
|
|||
|
|||
Vi har bodd på Delfini en gang.
Ikke noe bra hotell, men OK for en natt. Ligger ca. hundre meter fra fergekaia. https://www.google.no/maps/place/%CE...5!4d23.6428373 Imidlertid hadde jeg nok heller satset på å fly ut til Santorini. Bestiller du nå, kan du få billetter til 5-600 kroner pr. stk. en vei, og da blir det ikke særlig dyrere enn båt inkl. mat og drikke ombord osv., pluss at du sparer maaange timer. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det enda som är bra där är tyvärr läget. Om ni sett webbkameran i Pireus hamn så måste den ligga precis bredvid Delfini, om man får bästa utsikten de har så är det i princip samma utsikt. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Det är inte säkert att flyget från Aten till Santorini matchar ankomsten i Aten från Sverige. Det kan röra sig om många, många timmar man får vänta på flygplatsen i Aten. Eller så matchar det inte alls och man måste ändå övernatta i Aten/Piraeus. Observera också att billiga biljetter till inrikesflyg är ofta kopplade till mycket tidiga/sena avgångar, d v s obekväma avgångar belönas med lägre biljettpris. Nu vet inte jag hur det är för just Santorini, däremot har jag lite erfarenhet av följande rutter: Aten-Alexandroupolis, Chios-Aten och Aten-Kastellorizo (försökte beställa förra veckan). Och då stämmer det mesta av mina kommentarer ovan.
|
|
|||
|
|||
Det er jeg klar over, men siden man uansett hadde tenkt å overnatte hadde jeg mye heller tatt en overnatting, f.eks. på Peris Hotel og flydd til Santorini dagen etter enn å humpe på ferge i 8 timer.
Peris henter og bringer fra og til flyplass, så da sparer man også transportutgifter. Det kan ikke være veldig mange kroner å spare på å ta ferge. |
|
|