|
||||
|
||||
En bild.
Nu tänker jag fråga efter något som du ser framför dig när du tänker på Grekland. En av dina bilder av Grekland. Men bara en
Jag tänker på de äldre kvinnorna som på kvällen sitter på stolar utanför sina hus i gränderna i de små städerna och byarna. Ibland flera tillsammans, ibland en och en. |
|
||||
|
||||
Sv: En bild.
Sååå många visioner man får..! Men: det första jag kommer att tänka på är synen av Katapola från färjan när man sakta tuffar in mot ön. Åh, vad jag längtar..!
Veronica |
|
|||
|
|||
Och jag ser vindruvsrankorna framför mig, oj vad jag längtar.
Rossa. Senast redigerad av inkfish den 2006-05-19 klockan 12:43. |
|
||||
|
||||
Synen av alla grushögar i vattnet
Alltså när flyget från Sverige flyger ut över Medelhavet strax öster om Aten och man flyger ner över Kykladerna. De flesta öarna ser bara ut som en brun grushög i vattnet. Då vet man att det inte är många minuter innan man landar på Santorini. I love dessa grushögar Yeasou 1 dag och 9 timmar till take off |
|
||||
|
||||
När man står på klippkanten på Santorini och ser ut över calderan
Barbro med 8 dagar kvar |
|
||||
|
||||
Hhmm en gammal gubbe på sin åsna i nån gränd
|
|
|||
|
|||
Vackra gränder med pittoreska små hus i glada färger.
Hasse |
|
||||
|
||||
Den mest grekiska bilden är för mig en gnistrande vit liten kyrka med blått kupoltak, ensligt belägen vid en strand någonstans. Den bilden väcker tankar, undringar och längtan hos mig.
Titti |
|
||||
|
||||
Jag ser utsikten från balkongen från senaste Kretaresan i mitt inre...
.... tidig morgon, blått hav med karga berg i bakgrunden, fiskebåtar på väg in i hamnen... Framkallar en stark längtan i mitt hjärta. Stinab |
|
||||
|
||||
Jag ser BERG
Camilla |
|
|||
|
|||
Jag tänker utsikten från hotellbaren på Mytellini när man såg Turkiet som gråa berg i fjärran o den lilla byn Molvios på andra sidan viken. Varmt o skönt o en stor röd hankatt som sträcker ut sej i morgonsolen. O man har en helt ny dag i grekland framför sej. Underbart.
Kalimera/Ma-Pia |
|
||||
|
||||
Tänker mig Grekland som ett vykort med motivet i vitt och blått!
|
|
|||
|
|||
το ηλιοβασίλεμα!!!!
Solnedgången från vår altan....... Världens vackraste bild i mitt sinne. |
|
|||
|
|||
Blått hav
Lissi |
|
||||
|
||||
En vacker strand.....
Martinifk |
|
|||
|
|||
Kristallklart vatten med sorlet från en taverna i bakgrunden.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
En ljumen stjärnklar natt med magiskt svart himmel när man ligger där på balkongen o tittar på flygplan som är på väg någonstans i den grekiska ö-världen mvh FRANK
|
|
||||
|
||||
Grönskande olivlundar.
|
|
|||
|
|||
Jag tänker på åsnor, älskar dem verkligen!
|
|
|