|
|||
|
|||
Maneter?
Spanska medelhavskusten har denna sommar invaderats an BRÄNNMANETER! Hur har det varit i Grekland? Någon som vet?
Lottie |
|
||||
|
||||
Sv: Maneter?
Tja... vi såg EN på resan mellan Karpathos och Kassos... så någon invasion vill jag inte direkt kalla det...
Karin |
|
||||
|
||||
Vi har aldrig sett maneter i Grekland förut, men i somras såg vi en på varje strand vi badade på Kalymnos.
Det var en liten pojke som brände sig och det var värre vad våra brännmaneter är här hemma Riitta |
|
||||
|
||||
Jag har aldrig sett maneter i Grekland. Man ska vara glad att där inte finns såna jag såg i Thailand i somras, de var stora som dasslock (ingen överdrift).
Brrrr! Agge |
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby - som alltid lyckas bränna sig |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
|||
|
|||
På Samos nu i augusti såg vi (1) brännmanet på Psilli Ammos och flera stycken på Posidonion, där gick en kille runt med en håv med jämna mellanrun och plockade upp dom.
//Camilla. |
|
|||
|
|||
Citat:
Tommy |
|
||||
|
||||
Tråden är delad och diskussionen om dialekter är nu flyttad till Kafé Kalimera.
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1941 //Zanét moderator |
|
||||
|
||||
Tommy!
Givetvis har jag alltid nämnda utrustning på mig när jag badar. Agge |
|
|||
|
|||
Citat:
Tommy |
|
||||
|
||||
Jag såg maneter för första gången på Santorini, i torsdags. Har aldrig sett eller hört talas om att de här slemmiga, äckliga djuren ska finnas där . Både jag och min väninna blev brända . De var ca 10 cm i diameter och var blåaktiga.
Barbro, hemkommen igen i lördags efter en underbar vecka |
|
||||
|
||||
Sv: Maneter? hur man botar sig om man blivit bränd.
Usch då, skall man behöva tampas med maneter i Grekland också.
Har haft turen hittills att inte träffa på någon. Om olyckan skulle vara framme så finns det en salva på apoteket som heter Xylokain, den är även utmärkt mot myggbett, getingstick o.dyl. Det är en bedövningssalva. // Helén |
|
||||
|
||||
Tråden är gammal och därför låser jag den nu. Starta gärna upp en ny tråd i ämnet maneter.
//Zanét |
|
|