|
||||
|
||||
Stort tack !!!
Till Karin och familj (som upplät sitt hus) och alla trevliga människor vi fick träffa även i år. God mat i mängder, gott sällskap. Det var så kul att få se er alla. Tyvärr var vi tvungna att gå tidigt, men vi hoppas ni alla njöt som vi. Junior hälsar till Bossew och Matilda speciellt. Tack alla som gjorde kvällen SÅ bra. Vi möts igen, eller?
Fam R |
|
||||
|
||||
Sv: Stort tack !!!
Uj, vad snabbt ni kom hem!!! Här festar vi fortfarande. Har börjat städa undan borden så vi kan dansa. Välkomna tillbaka!!!!
Karin |
|
||||
|
||||
Ni på kalimera festen måste ju skriva hur ni hade det?!?!!
Hur många blev ni? |
|
||||
|
||||
Tror inte festen är slut på ett bra tag än.
Tror inte vi hör så mycket om festen förrän någon gång i morgon... eftermiddag kanske... Hoppas ni har så trevligt både i Lund och i Västerhaninge! Skål och Jamas på er alla! Nu tror jag nästan att vi ska ta en ouzo och fortsätta njuta kvällens Stin igeia mas på ERT. Geia Mas! |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas att träffa er igen på Faros i januari. |
|
||||
|
||||
TACK även från mig! Så jätteroligt att träffa alla både tidigare och nya vänner. Nog är greklandstokar ett särdeles trevligt släkte!
TACK också för all god mat i mängd! Till sist, TACK Karin med familj, som så gästfritt lät oss invadera huset! |
|
||||
|
||||
Junior
Jättetrevlig fest med mycket av allting till alla som gjorde kvällen lyckad. bosse |
|
|||
|
|||
Det var så härlig stämning, god mat, god dricka och härliga greklandstokar. Man kände sig som hemma. Och så kändes det lite som i Grekland
Vad roligt det var att träffa alla som man har "pratat" med på nätet. till era alla! Tiden gick bara för fort... |
|
|||
|
|||
Börjar med ett STORT TACK till Karin med familj för att ni öppnade ert hem så generöst
Håller med er andra att det var mycket trevligt att träffa alla som man bara träffat på nätet! Vi har just avslutat frukosten ´Vi landade i Huddinge straxt efter ½ 3 i morse Och det skulle vara jätte kul om alla kunde lägga ut recepten på alla gooood mat på Kalimera..... |
|
||||
|
||||
Och självklart ett jättetack från mig och Lasse till Karin med familj för att ni tog emot ett så stort gäng kalimeror, till Lisbeth med familj för att vi fick bo hos er (risken finns att vi kommer åter ) och till er alla som bidrog med mat och prat under kvällen/natten! "Äkta" retsina och ouzo till dryck, dessutom, inte illa!
Ivi och Lasse |
|
||||
|
||||
Så har då de sista gästerna lämnat huset för vidare färd mot Uddevalla. Tusen tack till er alla som kom!!! Det är ju NI som har gjort festen så trevlig!
Vi blev 25 stycken som satt och åt, och det hade gått att klämma in ett bord till om så hade behövts. Anoula måste tyvärr lämna återbud och låg hemma och hostade, men i gengäld dök Mikke upp som en mycket trevlig gubbe-i-lådan. Framåt kvällskvisten kom även Frappe och förgyllde tillvaron för oss, jätteroligt! Och visst måste vi göra om det här nästa höst, eller hur? Många kramar - om än något trötta - från Karin med familj |
|
||||
|
||||
Ja, det vore roligt att ha en ny fest nästa höst och då ska jag planera så jag kan stanna längre.
|
|
|||
|
|||
Hmrf....Karin glöm inte att vi träffas här i Huddinge i vår trädgård i JUNI 2007...(alla som har lust att träffa likasinnade)..Eller blir det för ofta
|
|
|||
|
|||
För ofta? Nejdå, Lisbeth! Det låter precis lagom... visst var det en härlig kväll? Gärna en repris för mig
Gita PS. Min paj var "Evas Lammfärspaj" som finns här på Kalimera... OK, klistrar in det här: Lammfärspaj 3 dl dinkelvetemjöl eller vanligt vetemjöl 100 gr smör 3 tsk kallt vatten Arbeta ihop till en pajdeg som får vila kallt en stund. Förgrädda pajskalet ca 10 min. Fyll med stekt lammfärs, stekt gul och röd lök samt event vitlök. Krydda köttfärsen med oregano, mineralsalt, örtsalt, paprikapulver samt kanel. Stick ner bitar av grekisk fårost, halva coctailtomater och grekiska oliver, häll över en sås bestående av 2 ägg som vispas med 2 dl mellangrädde, salt, vitpeppar och basilika. Toppa med lite riven västerbottens ost eller lagrad grevé. Grädda ca 20 min. Matig och underbart god paj. Det som kan vara knepigt, är att det inte står precis hur mycket av allting det skall vara... jag hade 400g nötfärs och 250g lammfärs. Försiktigt med kanel! Och så hade jag svartpeppar och rejält med feta + ost. 2,5 dl med grädde. 2 stora rödlökar... lycka till! Och tack Eva för receptet! Senast redigerad av Gita den 2006-11-12 klockan 19:02. |
|
||||
|
||||
Även jag vill tacka Karin m familj för ER generositet Nu han några av er gå innan jag kom men alla ni som var kvar några nya ansikten annars "de vanliga" ha ha ha, alltid lika roligt.
Camilla |
|
|||
|
|||
Och tack Camilla för skjutsen! Det var så skönt att slippa åka tåg/buss missinassen...
|
|
||||
|
||||
De var så lite så
|
|
||||
|
||||
Har precis kommit hem jag också Resan med X2000 gick smidigt och bra. Tack Karin och familjen för allt och alla Kalimravänner för en trevligt afton Vi åt av den goda maten i dag också innan vi åkte hem
Riitta,Mia och Matilda |
|
||||
|
||||
Nej, det blir absolut inte för ofta, åtminstone inte enligt mig. Har du redan funderat på datum också?
|
|
|||
|
|||
Jo faktiskt.....i början av Juni (runt den 9nde)....Så alla ni glada, underbara "Grektokar" som vi....VÄLKOMNA!!!
|
|
|