|
||||
|
||||
Rorschachtest
Vad sägs om ett litet grekiskt Rorschachtest så här på fredagen?
Vad ser ni på den här bilden? |
|
|||
|
|||
Sv: Rorschachtest
Stalaktiter från en grottvägg......
Fast, hmmmm, kan ju vara en "luring" ??? Den gröna färgen talar för att det är fotat i mörker...... kanske.....?? I annat fall kan det vara växter, finns "ormbunksliknade" formationer. Catlady, som "sticker ut huvudet" igen..... Senast redigerad av Catlady den 2024-08-23 klockan 20:23. |
|
|||
|
|||
Tobaksblad på tork?
Pia |
|
||||
|
||||
Under vatten?
|
|
||||
|
||||
Det första jag tänker på är oborstade tänder. ( kanske mina egna när jag ätit spinakopita)
Fossilt är det under alla omständigheter.... 🦖🦖🦖 |
|
||||
|
||||
Janne avslöjar det i bildnamnet. 😉Stalaktiter!
Mvh Riitta från Arlanda på väg till Skottland. |
|
||||
|
||||
Har du kryptonit i fickan?
|
|
||||
|
||||
Jag borde kanske varit tydligare med att förklara vad ett Rorschachtest är. Något förenklat handlar det inte om vad bilden föreställer utan vad den skulle kunna föreställa. Ett bra exempel är moln, som alla ser att det är moln, men vi har väl alla sett något annat än just moln i molnen.
|
|
||||
|
||||
Den övre bilden är det ungefär i mitten helt klart en Tomte med huva och skägg.
|
|
||||
|
||||
Och sen efter nämnda test är utfört är det väl meningen att Dr Kalimera kommer med ett utlåtande utifrån ens gissning, huruvida man har alla fåren hemma, eller snarare sannolikt är de väl för de flesta - i Grekland... Vi är ju Greklandsgalna allihop!
|
|
|||
|
|||
En 3-d bild av Veckans grekiska bild från Argiroupolis?? Tycker mej kunna se både lamm och getabock
/Ulla |
|
||||
|
||||
En tomte tycker jag också att jag ser. och sen en massa obehagliga fingrar som försöker få tag på mig.
Så ja, Dr. Kalimera får gärna analysera. / Anne |
|
||||
|
||||
Jag ser också en tomte och ett lamm. Dessutom en fågel, en svärdsfisk och en massa med bläckfiskar.
Tavlan "Skriet" av Edvard Munch hittar jag också samt huvudet på Kalimera-Janne. Tänk vilken fantasi man kan ha av en sådan bild! Birgitta |
|
||||
|
||||
OT, men tänk om det var så att Munch försökte måla en cockerspaniel, men när han visade upp den, trodde folk att det var nån som skrek. Jag kan tyvärr inte ha det osett, då jag bara ser hunden...
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Visst är den bilden häftig!
|
|
||||
|
||||
Jag avstår.
|
|
||||
|
||||
Kul att ni har börjat se saker ”bakom bilden”. När jag såg dessa gröna varelser kände jag till historien om vad som låg bakom. Så jag ser kranium och skelettdelar från döda kretensare.
Läs varför jag ser det här. |
|
|