|
||||
|
||||
Matchande kläder på Express Skopelitis
Dagens längtansfulla bild är från en båtresa mellan Donoussa och Koufonissi. Inte bara det, båten är den mytomspunna Express Skopelitis, som man antingen älskar, eller tycker mindre om. Jag tillhör båda kategorierna.
Mannen på bilden tillhör sannolikt den första kategorin. Han ser verkligen ut att njuta av resan, och så har han klätt sig i kläder som matchar en resa med Express Skopelitis när havet är blått och spegelblankt. Det ska jag också göra nästa gång jag åker med Skopan. Fler bilder på denna fantastiska lilla färja finns här. |
|
||||
|
||||
Sv: Matchande kläder på Express Skopelitis
Jag har alltid funderat när någon båtsman går ner i "gropen", d.v.s. den lilla trappan ner mitt i båten inomhus. Har dom en egen toalett, lagar dom lite mat eller vad händer där nere.
Nu har jag fått svar på frågan! Där finns en väldigt kort säng, troligen en dator och lite fotografier. Birgitta |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Skopen er særdeles viktig for alle i Småkykladene . Men en skikkelig gammel rustholk - ubeskrivelig fæl i dårlig vær og uendelig praktfull når havet er blankt.
|
|
||||
|
||||
Har du redan valt vilka kläder du skall ha på dig, Janne? Nästa gång på Skopan? Blå shorts och blå kalimeratröja (vid varmt väder)?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Eller också kan du låna min Skopelitis-tröja. Birgitta. |
|
|||
|
|||
Heldige du Birgitta som har trøye fra selveste Skopelitis. Vakkert bilde forresten .
|
|
||||
|
||||
Tyvärr inte, jag varken blå shorts eller blå kalimeratröja.
Men något blått får det bli, Jag har i alla fall en blå hatt. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Birgitta!
På tal om Kalimeratröja och Skopan ..... ...... vännen Arne bjöd oss på många dråpliga och skojiga berättelser från era resor. Någonstans i mitt bakhuvud har jag ett svagt minne av en berättelse som gav mig ett gott skratt. Det handlade om en episod med en Kalimeratröja (tror jag) ombord på Skopelitis. Men tyvärr är mycket av mitt minne numera av typ teflon, inget fastnar. Så därför undrar jag om det är en story som du möjligen känner igen? Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
Jag får skriva i december, för nu har han redan varit här.
|
|
|