Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-03-17, 16:30
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Nu har jag bokat!

I mitten av juni bär det av till Parga. Vi reser tillsammans med våra två vuxna barn och dotterns pojkvän. Vad härligt det ska bli! Ingen avrådde oss från att bo på Alea. Kanske är det lite isolerat men det verkar inte som ett allt för stort företag att ta sig till stad och strand. En reflektion är att många undrar vilket hotell de ska välja innan de reser iväg men få rapporterar om hur det blev. Kanske har boendet inte så stor betydelse när allt kommer omkring. Nu börjar nedräkningen.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-03-17, 16:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Nu har jag bokat!

Jag har faktiskt aldrig varit missnöjd med boende i Parga....Första gången 1999 bodde vi precis vid avsatsen när man gått halva trappan upp till avsatsen vid borgen. Då var det hålligång halva nätterna och ALLA skulle stanna och vila och prata precis utanför vårt rum. Vi hörde många intressanta samtal på svenska Vi stördes inte särskilt trots allt och utsikten från balkongen var fin.
Andra gången 2001 bodde vi kanonfint på andra sidan Valtosstranden i grönskan tror stället hette Valtos Garden. Superfint med stor trädgård och 2 balkonger, så vi hade skugga både frukost och eftermiddag. Mysiga ägare som lämnade frukt och grönsaker på rummet.
Nu sist 2010 bodde vi på Tousis mitt i byn....Jättefint det också! Fin skuggig balkong och full koll på vad som hände på gatan utanför.

Jag kommer inte ihåg ett enda boende vi INTE varit nöjda med i Grekland....men man kollar ju lite innan man bokar.
Nu när man oftast fixar resorna själv så är det ju enklare att läsa på sina boendealternativ i förväg och det går ju annars att byta om det skulle bli fel.
Även när vi bokar charter så kollar vi noga efter de behov vi har och betalar inte för pool, barer mm som vi aldrig använder ändå....
Ni får det säkert fint i tidig säsong.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-03-17, 16:52
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Nu har jag bokat!

Vad kul det låter!
Vi befinner oss i ungefär samma sits som er i livet med vuxna barnen (nja.. en är 17) och pojkvän osv. Har kollat runt lite efter olika alternativ men inte hittat något som passar riktigt ännu.
Hoppas att ni rapporterar hur det blev när ni kommer hem

Trevlig resa önskar Stinab
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-03-17, 16:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Nu har jag bokat!

Att resa med vuxna barn och pojk/flickvänner är jättekul och måltiderna blir så mysiga med prat i timmar....ÄNNU roligare blir det några år senare när även barnbarn finns med på resan

F´låt utvikningen

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-03-17, 17:16
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Nu har jag bokat!

[ÄNNU roligare blir det några år senare när även barnbarn finns med på resan

F´låt utvikningen

Lissi[/quote]

Låt oss ta en sak i sänder
Men jag förstår vad du menar! En av mina barndomsvänner har precis blivit farmor (väldigt ung sådan!) och är helt överlycklig!

Hälsningar
Stinab (som ser fram emot allt som kommer att hända i framtiden)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-03-17, 17:22
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Nu har jag bokat!

Utvikningar är bara kul. Vi har gjort flera greklandsresor där även mina föräldrar varit med och min farfar medan han levde (han blev 90). Att resa med flera generationer är fantastiskt.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-03-18, 00:31
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 781
Standard Sv: Nu har jag bokat!

Vi har gjort flera resor med mina syskonbarn o deras barn, vi har varit upp till 14 personer från 0-51 år.
I Grekland är det aldrig några problem.
Underbara resor har det varit.
//
KR
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-03-29, 18:55
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 319
Standard Sv: Nu har jag bokat!

Har nu bokat Parga i juli. Nu har vi några dagar innan vi ska bestämma oss. Vi åker också med våra snart vuxna tonåringar. Parga blir i så fall det första stället i Grekland som vi återvänder till. Det är inte min absoluta favorit men där är väldigt mysigt och fint.


Vi ska bo på Salvatore hotell, det ser fint ut, men det ligger ett bit utanför Parga. Jag kan tänka mig härliga lata morgnar och sena eftermiddagar vid den privata poolen där. Lichnosstranden på dagarna. Någon dag kanske vi tar badbåten till Sarakinniko, ätä lunch vid tavernan som ligger där högt däruppe. Vill också gärna en tur till mysiga Paxos igen och Meteora det hade varit spännande!
Kvällarna förstås i Parga och kanske någon kväll en tur till den där bergsbyn med restaurangen som hade utsikt som var hänförande och mat så fantastiskt god...vi får se hur det blir ...längtar
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-03-29, 22:27
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Nu har jag bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Vilma Visa inlägg
Det är inte min absoluta favorit men där är väldigt mysigt och fint.

Någon dag kanske vi tar badbåten till Sarakinniko, ätä lunch vid tavernan som ligger där högt däruppe. Vill också gärna en tur till mysiga Paxos igen och Meteora det hade varit spännande!
Kvällarna förstås i Parga och kanske någon kväll en tur till den där bergsbyn med restaurangen som hade utsikt som var hänförande och mat så fantastiskt god...vi får se hur det blir ...längtar
...nu får Du mig att längta dit igen...fast jag blev lite besviken på hur byn ändrats vid mitt besök 2010 då det var 9 år från det förra besöket. Jag håller med, fast Parga inte är favoritstället så har det MYCKET att erbjuda i omgivningarna och där finns allt man kan önska av en semester egentligen om man åker utom den absoluta högsäsongen.

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-03-29, 23:17
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Nu har jag bokat!

Du beskriver er resa så härligt. Tänk att det är precis dit vi också ska!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT