Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-02-26, 16:17
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Pothea - Mastichari

Planlegging er så h e r l i g

NÅ kretser tankene mine rundt en septembertur, og den t r o r jeg går til Dodekanissa - som vårturen, men til andre øyer - ble jo bl.a nylig "minnet på" L i p s i her i Forumet

Det blir ingen l a n g ferie, og det er små øyer som er prioritert, men så k l a r t må Pothea besøkes

Så er spørsmålet, går båtene mellom Pothea og Mastachari stort sett "uansett" vær og vind?
Kan jeg ta sjansen på å b l i siste natten i Pothea og?
Flyet jeg har "funnet" går fra Kos på kvelden

Jeg har kun erfaring på den strekningen fra en chartertur for snart 20 år siden
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-02-26, 18:39
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Pothea - Mastichari

Det har sikkert hendt at fergene ikke har gått, kanskje noen i så fall kan fortelle om det?

Har selv aldri opplevd det. Et par ganger har det vært 'ruskete', da fikk ingen sitte på øverste dekk på hurtigbåten. Ikke verre, ikke utrygt. - Med tanke på at flyet går sent, og at det går ferger hele dagen, ville
j e g helt klart ikke tatt høyde for å reise til Kos dagen før.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-02-27, 12:15
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Pothea - Mastichari

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Det har sikkert hendt at fergene ikke har gått, kanskje noen i så fall kan fortelle om det?

Har selv aldri opplevd det. Et par ganger har det vært 'ruskete', da fikk ingen sitte på øverste dekk på hurtigbåten. Ikke verre, ikke utrygt. - Med tanke på at flyet går sent, og at det går ferger hele dagen, ville
j e g helt klart ikke tatt høyde for å reise til Kos dagen før.
Takk for svar, Malou - jeg vet ikke, men t r o r charterselskapene bruker å ha denne transfer'n på hjemreisedagen

Og, siden det er så mange her i Forumet som o f t e reiser til Kalymnos er det jo fint å høre deres erfaring

Det var et litt spontant og "amatørmessig" spørmål - jeg har jo hatt / tatt vanskeligere avgjørelser e n d e l ganger
Klart jeg kommer til å følge med "vær og vind" prognoser!

- jeg liker jo Mastichari og jeg, det ikke negativt å reise dit dagen før heller

Men, siden vi ankommer Kos på kvelden og, så får vi mer ut av den første kvelden ved å b l i der, og d a tar helst vi to netter med det samme, i stedet for en i hver ende av ferien, for ikke å stykke opp ferien mer enn nødvendig

Jeg h å p e r været blir fint så vi får være i Pothea deler av hjemreisedagen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-02-27, 13:50
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Pothea - Mastichari

Når jeg har kjøpt 'kun fly', har jeg et par ganger benyttet muligheten til transport med charterselskapet, og ja de tar returen samme dag som avreise.
Det du kanskje skal være oppmerksom på (dersom dere velger hurtigbåten), er at det kan være smart å kjøpe billett en dag på forhånd. Med store båten er det unødvendig. Og egentlig sparer en ikke noe særlig tid ved å ta raskeste båt på den strekningen. Jeg liker best somleferger .Fordelen med hurtigbåten har for min del vært at den som regel har hatt 'greiere' avgangstider.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-02-28, 14:31
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Pothea - Mastichari

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Når jeg har kjøpt 'kun fly', har jeg et par ganger benyttet muligheten til transport med charterselskapet, og ja de tar returen samme dag som avreise.
Det du kanskje skal være oppmerksom på (dersom dere velger hurtigbåten), er at det kan være smart å kjøpe billett en dag på forhånd. Med store båten er det unødvendig. Og egentlig sparer en ikke noe særlig tid ved å ta raskeste båt på den strekningen. Jeg liker best somleferger .Fordelen med hurtigbåten har for min del vært at den som regel har hatt 'greiere' avgangstider.
Takk for nyttig info, malou Jeg liker også best "somleferjer"
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-02-28, 14:36
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Pothea - Mastichari

Jag ska kolla avgångstiderna, Kari, och meddela dig. Det som kan ställa till det är ju vädret, och det kan ingen rå över.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-02-28, 14:58
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Pothea - Mastichari

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Jag ska kolla avgångstiderna, Kari, och meddela dig. Det som kan ställa till det är ju vädret, och det kan ingen rå över.
Takk, Monica - og det er vel b r a vi ikke rår over været
- synd det ser ut til å bli kun 2 - 3 dager i Pothea denne gangen, men det er jo m y e bedre enn å ikke komme dit
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-02-28, 16:53
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Pothea - Mastichari

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Planlegging er så h e r l i g

NÅ kretser tankene mine rundt en septembertur, og den t r o r jeg går til Dodekanissa - som vårturen, men til andre øyer - ble jo bl.a nylig "minnet på" L i p s i her i Forumet

Det blir ingen l a n g ferie, og det er små øyer som er prioritert, men så k l a r t må Pothea besøkes

Så er spørsmålet, går båtene mellom Pothea og Mastachari stort sett "uansett" vær og vind?
Kan jeg ta sjansen på å b l i siste natten i Pothea og?
Flyet jeg har "funnet" går fra Kos på kvelden

Jeg har kun erfaring på den strekningen fra en chartertur for snart 20 år siden

Hej!
Jag har gjort ett antal resor till Kalymnos genom åren. En gång har vi varit med om att det blåste så mycket att båtarna ställdes in. Vi fick veta det i tid så vi kunde ta den sista båten som gick över från Pothia till Mastihari. En annan gång gick inte "småbåtarna" utan då fick vi vänta på Kos att storfärjan skull komma. Men det är de enda gångerna som jag varit med om. Vi åker som regel i mitten/slutet av maj och mitten/slutet av september.
Håller man sig bara uppdaterad om väder och vind så löser det sig alltid!

/Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-03-01, 12:43
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Pothea - Mastichari

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
Hej!
Jag har gjort ett antal resor till Kalymnos genom åren. En gång har vi varit med om att det blåste så mycket att båtarna ställdes in. Vi fick veta det i tid så vi kunde ta den sista båten som gick över från Pothia till Mastihari. En annan gång gick inte "småbåtarna" utan då fick vi vänta på Kos att storfärjan skull komma. Men det är de enda gångerna som jag varit med om. Vi åker som regel i mitten/slutet av maj och mitten/slutet av september.
Håller man sig bara uppdaterad om väder och vind så löser det sig alltid!

/Eva
Takk, Hjalta - nå ser jeg virkelig lyst på å kunne b l i i Pothea siste natten
- men selvsagt sjekker jeg vær og vind når dagen nærmer seg
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT