Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-09-12, 23:52
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Nu är vi på gång!

Nu är det lördag den 12 sept och jag sitter och stryker in packningen.
Det är bara 1 vecka kvar till resan för oss alla i familjen. Vad jag längtar att få visa barn och barnbarn det alltid lika vackra Grekland. I år styr vi kosan ut till Egina. Spännande även för mig med ett nytt resmål.Ingen av de 6 barnbarnen har varken flugit eller varit utomlands. Jag kan verkligen se allas ögon framför mig. Stora som rejäla tefat. Förundrade hur något kan vara så fint och så skönt.

Vi började denna resa ihop i februari, då vi frågade om vi fick bjuda barn och deras respektive och alla våra barnbarn på en semesteresa.Tjo ho ropad alla 13 och blev överlyckliga. De små tvillinpojkarna ( då 2 år) kunde inte prata så mycket. men under dessa månader i planeringen har jag och pojkarna skajpat väldigt mycket. Deras första mening var : Mormor Mormor? Flyga Flygplan till Grekland. Nånting säger mig att de pojkarna blir morgondagens resenärer när Mormor inte orkar mera.

Nu ska jag fortsätta och stryka, och lyssna på lite Grekisk musik. Längta mig ner till Egina....Snart så kommer vi, och låter oss hänföras av dig // Kram Helen
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-09-13, 07:34
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 6 026
Standard Sv: Nu är vi på gång!

Det är härligt när resan är nära och det börjar pirra i magen. Ni kommer säkert att få det jättefint, alla!

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-09-13, 09:09
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 363
Standard Sv: Nu är vi på gång!

Välkomna till Egina! Det låter som ett bra val av resmål. Tror att alla i familjen har chans att hitta något som passar på den här ön med sitt lugna och småskaliga vardagsliv, lätt uppblandat med både inhemska och utländska turister.

Vädret är just nu mycket behagligt och tvåveckorsprognosen ser lysande ut.

Ha en trevlig resa!
Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-09-13, 15:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 537
Standard Sv: Nu är vi på gång!

Visst är det härligt när en länge planerad resa äntligen blir av!

Ha det underbart på Egina!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-09-13, 16:15
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Nu är vi på gång!

jajjemän!! Visst kan 1 vecka tyckas vara lite för en del. Men det fantastiska är att vi har lyckats samla hela familjen en hel vecka. Vi är ändock 15 st inkl alla barnbarn. För alla 6 barnbarnen är det första gången i ett annat land. Ett land som står deras mormor nära. Min dröm är att de ska få blodad tand ( liksom jag) inför resandet. Men en dröm till är att de en dag ska fråga mig : Mormor? Får vi följa med dig? De är i åldrarna 20 år. 17 år, 2* 2,5 år och 9 mån.
Vi har med små överraskningar till alla varje dag. Varje dag skall kännas speciell.
Till exempel en fin solhatt på Flygplatsen här hemma <3
Tack för era fina svar // Helen
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT