Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kythera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-07-11, 16:03
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 909
Standard Någon som varit på Kythera nyss?

Eftersom vi har flygstolar till Kreta i slutet av september så tänkte vi passa på att besöka Kythera Jag har läst det mesta som finns att läsa här på forumet men det skulle vara intressant att höra lite mer och kanske någon av er varit där nyligen
Satte nästan hjärtat i halsgropen när jag såg att du Susie skrev om en jordbävning 2021-07-10 Jag fick för mig att du skrivit detta igår 😅
Jag förstår att mycket kan vara stängt men det är vi vana vid från andra öar då vi ju ofta reser i sept-november Tänker ändå att där bor ju några tusen personer så ön kan väl inte gå helt i ide

//maji
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-07-12, 21:48
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 557
Standard Sv: Någon som varit på Kythera nyss?

Hej Maji.

Jeg var på Kythira de to første uger af juni. Ingen jordbävning

Sæsonen på øen er kort, og det er i juli og august, at der er mange turister.

I slutningen af september er der stadig tavernaer der er åbne - nogle har åbent hele året.

Til gengæld skal I nok ikke regne med, at der findes solstole på strandene, hvis det er noget, som er vigtigt for jer.

Vær også opmærksom på, at der ikke er nogen infrastruktur på øen. Dvs. I behøver at leje bil eller køre med taxa, hvis I ønsker at komme til/fra havnen og rundt på øen.

Generelt sker der ikke meget på øen udenfor sæson, da der bare bor ca. 4,000 mennesker.

Send mig gerne en besked, hvis der er noget mere du ønsker at vide, så hjælper jeg gerne, hvis jeg kan.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-07-13, 22:25
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 909
Standard Sv: Någon som varit på Kythera nyss?

Tack Susie för ditt gensvar!
Vi är 4 personer som skall åka dit tillsammans så vi kommer att hyra bil och vi kommer att åka runt på ön och se oss omkring
Solsängar är inget vi måste ha men har förstått att där finns många fina stränder och vattnet i september-oktober brukar var härligt
Var brukar du bo på ön? Vi tänkte att det kanske är bra att bo i Diakofti och därifrån utgå med våra utflykter Du får gärna annars komma med förslag på var det är lämpligt att bo Ett önskemål från våra medresenärer är att dom gärna vill bo nära havet
Om du har tips på bra tavernor med traditionell grekisk mat så tar vi gärna emot det Även mysiga byar och annat som kan vara intressant
Vi tänkte stanna 9 dagar så vi bör kunna hinna med en del tänker jag

//maji (Ing-Marie)
Svara med citat
  #4  
Gammal igår, 15:00
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 557
Standard Sv: Någon som varit på Kythera nyss?

På 9 dage får I helt sikkert set hele øen 😊 Og ja, Kythira er velsignet med mange gode strande. Næsten alle vejene til strandene er nu blevet asfalteret.

Da jeg har været på været på Kythira adskillige gange og ikke behøver at skulle så meget rundt længere, har jeg de seneste gange boet helt nede på sydkysten i Kapsali.

Hvis man vil bo nær havet og lidt mere midt på øen, kan Diakofti været et godt sted at bo. Der er meget fredeligt, og der er en meget fin og børnevenlig sandstrand. Der er et mikroskopisk minimarked, og to strand-/snackbar’s og en taverna (sidstnævnte synes jeg er lidt dyr og ikke så god).

Fra Diakofti er der ca. 8 km til Avlemonas, hvor der er flere tavernaer at vælge imellem. Vejen, der sidste år en dårlig betonvej, er i år blevet asfalteret, så det tager ikke lang til at komme dertil.

Tavernaer, hvor jeg gerne spiser er Pierros i Livadi (type gå i køkkenet og se, hvad de har, men de har nautrligvis også et spisekort), Platanos i Mylopotamos, Filio i Kalamos og Skandeia i Palaiopoli (lidt udenfor Avlemonas).

Bemærk, jeg har aldrig været på Kythira i oktober, så jeg er ikke klar over, hvor mange af tavernaerne rundt på øen, der er åbne. Jeg har været der i marts og november, hvor mange var lukket.

Bemærk også gerne i relation til sightseeing:
Der er i år som sidste år ikke vand i vandfaldet i Mylopotamos på grund af den tørre vinter.

Selvom der mange steder nævnes grotten Agia Sophia også nær Mylopotamos, så har denne grotte været lukket i en del år på grund af nedstyrtningsfare.

Jeg håber, at dette kan være til en smule hjælp og ønsker fortsat god planlægning 😊
Svara med citat
  #5  
Gammal igår, 15:56
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 909
Standard Sv: Någon som varit på Kythera nyss?

Tack snälla för bra information🤗
Vi kanske ändrar oss när det gäller Diakofti 🤔Kapsali kanske är en bra plats även för oss?…..
//maji
Svara med citat
  #6  
Gammal igår, 16:19
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 557
Standard Sv: Någon som varit på Kythera nyss?

I Kapsali i syd og i Ag. Pelagia i nord er der flere tavernaer at vælge imellem. Begge byer er ved havet og begge har sandstrand.

Du har sikkert allerede set disse websider https://www.kythera.gr/en/ https://visitkythera.com/
men ellers kommer den her
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT