|
||||
|
||||
Leros bästa strand
Blefoutis beach på norra Leros - inte långt från Agia Kioura - ligger oerhört vackert i en bukt med samma namn som stranden. När man ser den inbjudande bukten framför sig är det inte utan att det rycker i badnerverna.
Blefoutis är i mitt tycke Leros bästa strand. Fler bilder från denna tamariskklädda strand finns här. |
|
||||
|
||||
Sv: Leros bästa strand
Håller med. Och tavernan där går inte av för hackor heller
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
Håller med dig Netwolf, eller vad säger du Masse …
|
|
||||
|
||||
Instämmer helt! När vi var där tillsammans med er så var vi nästan helt ensamma på tavernan. Lunchen med en trevlig mix av meze-rätter blev ett av våra finaste mat-minnen från Grekland.
Masse |
|
||||
|
||||
Här några exempel på godsakerna som vi åt.
Mor och dotter verkade driva tavernan tillsammans. Här en bild när mamman kom ut till vårt bord och demonstrerade hur hon tillagade de fantastiskt goda vegetariska friterade bollarna, som såg ut så här när de var färdiga: Och här lite annat gott som fanns på vårt bord: Visst var själva stranden kanske fin. Men när vi var där i slutet av september så var den helt öde och tom. Behållningen var istället det trevliga och välsmakande tavernabesöket. Vad gäller favoritstrand på Leros så finns den i Panteli om man frågar mig. Masse |
|
||||
|
||||
Å, Masse! Tack för bilderna, den tavernan skall jag besöka sen......när jag nångång kommer till Leros.
/ Anne |
|
|