|
|||
|
|||
Film om Lipsi
På YouTube finns en ganska bra film om underbara Lipsi:
https://www.youtube.com/watch?v=guUQCmcmrnY Men för att verkligen förstå tjusningen med ön måste man förstås åka dit och uppleva stämningen och lugnet |
|
||||
|
||||
Sv: Film om Lipsi
Jodå, en fin film. Såna filmer får ju en att längta galet till Grekland. På Lipsi har jag inte varit men skulle nog väldigt gärna resa dit.
/ Anne |
|
|||
|
|||
Fantastisk øy. Kommer stadig tilbake. I sommer var jeg der i 2 uker. Vakkert!
|
|
||||
|
||||
Ja, man blir lätt fast för Lipsi ,om man, som jag, har åkt runt bland de grekiska öarna i snart 45år. Nu bär det snart iväg till Lipsi igen, för 8:e gången. En så "skön" ö är svårt att hitta.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Siden du har vært der i år..., er Lipsi også rammet av flykningekrisen? Færre turister i år? |
|
|||
|
|||
Ja Kari, tyvärr var det färre turister än vanligt på Lipsi när jag var där, trots att ön inte var särskilt hårt drabbad av flyktingströmmen. Synd om befolkningen som är beroende av turisterna. Hoppas situationen förbättras nu under de sista sommarmånaderna!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det var det jeg var redd for Ja, jeg håper virkelig det bedrer seg! |
|
||||
|
||||
I har fået overbevist mig :-) Jeg rejser til Lipsi 5/9. Tidligere har jeg bare haft en enkelt overnatning der på grund af problemer med færgen til Astypalia.
Det lyder som om, jeg snart har endnu en favorit-ø :-) |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citat:
Önskar dig en riktigt trevlig tid på Lipsi! |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas Du stannar någon vecka, så Du riktigt lär känna Lipsi. Jag åker dit den 3 september med speedboaten från Rhodos och stannar tre veckor. Skall bli kul att höra vad Du tycker. |
|
||||
|
||||
|
|
|