|
||||
|
||||
En bild berättar. Avsnitt 1. Ett möte på färjan Nissos Kalymnos.
En bild säger mer än tusen ord sägs det, men det stämmer inte alltid. En bild kan säga mycket, men inte hela historien. I den här serien ska jag lägga ut bilder som kanske inte säger så mycket vid en första anblick, men som har en intressant historia att berätta. Det här är den första bilden i serien. Läs den spännande och överraskande berättelsen här. |
|
|||
|
|||
Sv: En bild berättar. Del 1. Ett möte på färjan Nissos Kalymnos.
Vilken härlig berättelse...
Påminner mig om när vi skulle hem för några år sen När damen i sätet bredvid tittar på mig och frågar om vi inte träffats förut,jo,så var det ju,fast Nåt år tidigare.Hon kom ihåg att vi var från Norrland å ville ha tips,för dom skulle fara till Höga kusten och till Sollefteå och titta på mormors hus. Pia |
|
||||
|
||||
Vilken härlig berättelse! Och jag fattar precis vad det var som de satt och tittade på där på däck! Det kunde varit jag. Finns inget vackrare än havet!!!
Kan titta och njuta av det i timmar! Och i alla väder! Masse |
|
||||
|
||||
Dags att använda en gammal Nokia slogan: Grekland connecting people! Fin historia. Eftersom Leros nämndes så kom jag igen att tänka på att SEN, när jag äntligen skall till Leros, då vill jag närma mig ön sjövägen. Vet att man kan flyga dit från Aten och då skulle man kunna göra resan på en vecka bara. Men det är inte så jag vill närma mig Leros. Även Göran Schildt kom med båt, förstås.
Blev lite off-topic. Fin historia, hoppas det blir flera bilder i denna serie! / Anne |
|
||||
|
||||
Det finns en del färjor som man som öluffare får en viss kärlek till.
Nisse (Nissos Kalymnos) och Skopan (Express Skopelitis) tillhör definitivt två av dessa! Skopan. Nisse. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Citat:
Skämt åsido. En mycket fin berättelse från livets alla möten. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Samma här!
|
|
||||
|
||||
När åker du?
|
|
||||
|
||||
Håller helt med.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Vem vet? Tror nog att det kan ta ännu några år. Borde jag börja planera? Har en uppfattning att om man åker via en annan ö så är Kos bäst? Stämmer det månne? Tänker lite typ kortaste sjöväg?
/ Anne som tycker om att planera |
|
||||
|
||||
Vi föredrar att flyga till Samos, som vi tycker mer om än Kos, och båtresan tar ungefär samma tid.
|
|
||||
|
||||
Sv: En bild berättar. Avsnitt 1. Ett möte på färjan Nissos Kalymnos.
Kanske för tidigt att börja med planeringen för Leros. Finns ju egentligen ganksa många möjligheter. I princip.
Förresten så funkar connecting people lika bra med raki och ouzo. / Anne |
|
|