Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-02-01, 11:27
MajaLotta MajaLotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 12
Standard Rhodos stad i sommar

Hej!!


Jag skall åka med familjen (man och 2 barn 12+14 år) 1 vecka till Rhodos stad nu i sommar. Vi är annars inbitna Kretaresenärer men skall nu ta premiärtrippen till Rhodos och känner därför inte till staden alls.
Vi har bokat rum på "Best Western Plaza Hotell", känner någon till detta hotell....standard, läge mm??
Var badar man bäst (för barnens skull), har förstått att det finns flera stränder att välja på??
Finns det någon sida på nätet som har bra karta (med gatunamnen utsatta)över staden, de jag har hittat är antingen för små eller för odetaljerade??

//MajaLotta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-02-01, 11:50
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Rhodos stad i sommar

Citat:
Vi har bokat rum på "Best Western Plaza Hotell", känner någon till detta hotell....standard, läge mm??
Ni kommer att bo mitt i smeten och väldigt nära stranden, så läget är bra. Hotellets standard känner jag dock inte till, men fyrstjärnigt låter väl lovande?

Citat:
Var badar man bäst (för barnens skull), har förstått att det finns flera stränder att välja på??
Dina barn kommer nog att gilla windy beach! Den ligger på den blåsiga sidan i Rhodos stad och där finns många vågor att leka i. Annars kan de alltid snorkla på Elli beach, där vattnet är stilla. Stränderna ligger ett stenkast ifrån varandra, så det är bara att byta när man tröttnat på den ena. Vill ni åka på utflykt någon dag kan jag rekommendera Kallithea, ca 4 km söder om stan på den östra sidan.

Citat:
Finns det någon sida på nätet som har bra karta (med gatunamnen utsatta)över staden, de jag har hittat är antingen för små eller för odetaljerade??
Bra fråga, jag har heller inte hittat någon bra.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-02-01, 11:51
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Rhodos stad i sommar

Vet inte exakt var ert hotell ligger ,men som jag kan läsa mig till ligger det mycket centralt o nära till vilken som av stränderna i stan o till allt annat i stan.Ha det så jättehärligt !!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-02-01, 13:47
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: Rhodos stad i sommar

Best Western Plaza Hotel är ett mycket fint 4-stjärnigt hotell med toppenläge i Rhodos stad, nästan längst ut på udden och kort avstånd till shopping och Mandrakihamnen. Hotellet har alla faciliteter man kan önska sig.
Elli beach ligger bara ett stenkast bort, men även västra stranden ligger nära. Från Mandrakihamnen går det båtar till de fina stränderna söder om stan. Det absolut bästa med Rhodos är den gamla staden och dit är det gångavstånd, cirka 700 m.

Trevlig resa önskar Annwi (som börjar ö-luffen i juni med några dagar på Rhodos)

Senast redigerad av inkfish den 2007-02-01 klockan 13:50. Anledning: länkar borttagna (se reglerna i FAQ)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-02-01, 14:02
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 99
Standard Sv: Rhodos stad i sommar

Hej
Jag var idag in på Expressens hemsida och där kunde man ladda ner en guide om Rhodos. Den har karta över stan och en sida med gatunamn. Den var bra tycker jag. Alla gatunamn står i bokstavsordning.
Trevlig resa.
Åker själv med gubben min den 26 augusti för 23 gången.
Hälsningar Inger
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-02-06, 00:52
MajaLotta MajaLotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 12
Standard Sv: Rhodos stad i sommar

TACK!!!

Tack för de svar och tips jag har fått.
Har lite läsning om Rhodos nu som jag kan ägna mig åt i väntan på sommaren och avresan, som i nuläget känns alldeles för långt borta.

Hälsningar
MajaLotta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT