Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Språk

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-06-04, 19:23
Elli Elli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Svedala, Malmö nuvarande i Aten
Inlägg: 13
Standard Studera Grekiska i Aten

Geia Sou!

Jag skulle vilja studera grekiska till hösten då jag kommer att vara hos min sambo i Aten men jag skulle behöva lite hjälp med att finna kurser eller om det är någon som känner till vart jag kan vända mig. Jag antar att det blir Engelsk-grekiska kurser och det går fint, att få en kurs på svenska är väl att få det lite väl serverat kan jag tänka mig, hehe!

Jag önskar att jag kunde lära mig på egenhand och det går ju säkert till en viss del men jag känner att jag behöver en riktig kurs för grunderna om man ska låta någorlunda när man talar sedan....

Tacksam för alla tips
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-06-05, 07:20
sven.kriti sven.kriti är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: GR72100 Agios Nikolaos
Inlägg: 250
Standard Sv: Studera Grekiska i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Elli Visa inlägg
Geia Sou!

Jag skulle vilja studera grekiska till hösten då jag kommer att vara hos min sambo i Aten men jag skulle behöva lite hjälp med att finna kurser eller om det är någon som känner till vart jag kan vända mig. Jag antar att det blir Engelsk-grekiska kurser och det går fint, att få en kurs på svenska är väl att få det lite väl serverat kan jag tänka mig, hehe!

Jag önskar att jag kunde lära mig på egenhand och det går ju säkert till en viss del men jag känner att jag behöver en riktig kurs för grunderna om man ska låta någorlunda när man talar sedan....

Tacksam för alla tips
Jeg har jobbet intensivt med grekisk i 10 år

Det finnes endast 1 kurs som du virkelig lærer at, LINGUAPHONE!

http://www.linguaphone.co.uk/learn-g...rse-25010.html

Her lærer du å kommunisere på gresk. Er du flittig kan du ca halvveis i dette kurse klare å kommunisere!

NB! Linguaphone lager også et billigere ”turistkurs”. Glem det! Benytt sjansen mens det engelske pundet er billig!
pris 234 GBP, Det er dyrt, men det er dyrere å gå på kurser som du ikke lærer noe av!

I Norge kan du låne kurset på biblioteket, så ser du hvordan det er før du kjøper det! Vet ikke om det finnes på bibliotek i Sverige, kan noen si meg det?

De kursene i Athen er på ulike nivåer, men jeg tror bestemt du har mer glede av Linguaphone om du ikke har anledning til å tilbringe 3 måneder eller mer i Athen!

Kontakt meg om du vil ha hjelp!

buchh2@otenet.gr

SKYPE sven.kriti

Linguaphone har laget språkkurs i over 100 år. Derfor har de utviklet en unik metode til å strukturere og systematisere stoffet slik at det trenger inn i hjernen din og legger seg på riktig plass!

Jeg kjenner flere som har slått seg sammen om et kurs. Det er en stor fordel om flere jobber sammen!

For uten Linguaphone har du internettkurset fra Kypros, det er gangske gra da det bygger på samme prinsipper som Linguaphone.

http://www.kypros.org/LearnGreek/

Dette kurset er gratis.

Jeg har flere elever på email som jeg hjelper! Det er gratis!
Jeg løser problemet og retter det du skriver!

Senast redigerad av sven.kriti den 2009-06-05 klockan 07:59.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-06-05, 08:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Studera Grekiska i Aten

Universitet har grekiska även för den som inte har det som modersmål. det är ett billigt alternativ. Min dotter läste ett år och både pratar och skriver mycket bra grekiska. Utbildningen berättigar till studiemedel och jag tycker att du ska kontakta universitet för aktuell information om deras utbildning. Räcker med svensk gymnasiebehörighet för att bli antagen. Dvs att du gått ut gymnasiet med godkända betyg.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-06-05, 19:45
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Studera Grekiska i Aten

Finns även en skola i Pagrati, flera här på forumet som studerat där. Sök lite här på Kalimera så hittar du fler inlägg ang just studier i Aten.

Lycka till Camilla
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-06-11, 14:35
Elli Elli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Svedala, Malmö nuvarande i Aten
Inlägg: 13
Standard Sv: Studera Grekiska i Aten

Tack så himla mycket för all hjälp och tips....

Hur skulle jag klara mig utan KALIMERA
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT