Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-13, 18:08
amk amk är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Votsalakia

Hej. Tänkte höra om någon varit i Votsalakia i år. Har själv varit på Samos och bilat runt men det är ca. 15 år sedan. Tyckte väldigt mycket om ön då och nu är vi ofta ute och reser med våra tonårsbarn och tänkte åka tillbaka till ön igen. Vi var däremot inte i Votsalakia då. Vi kommer att spendera 2 veckor där nästa sommar och hyra bil så vi är inte låsta vid det stället vilket betyder att alla tips om ön är intressanta såsom byar, stränder, tavernor och annat sevärt.

Hopp om svar. amk
Svara med citat
Gammal 2005-11-13, 18:16
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Votsalakia

Citat:
Ursprungligen postat av amk
Hej. Tänkte höra om någon varit i Votsalakia i år. Har själv varit på Samos och bilat runt men det är ca. 15 år sedan. Tyckte väldigt mycket om ön då och nu är vi ofta ute och reser med våra tonårsbarn och tänkte åka tillbaka till ön igen. Vi var däremot inte i Votsalakia då. Vi kommer att spendera 2 veckor där nästa sommar och hyra bil så vi är inte låsta vid det stället vilket betyder att alla tips om ön är intressanta såsom byar, stränder, tavernor och annat sevärt.

Hopp om svar. amk
På grunn av deres barn i tenårene vil jeg anbefale dere å bo i Pythagorion. Det er mer liv der enn i Votsalakia som er et oppbygd turiststed, altså ingen opprinnelig by. I Pythagorion er det et stort utvalg barer, restauranter og et par tre diskotek/ Bouzouki klubber. Et par fine strender er det også her. Fra Pythagorion er det raskere å komme med bil til Samos town og strender i Potami, Psili Amos, Posidonio og Kerveli. Votsalakia som ligger i motsatt retning kan dere selvsagt også kjøre til. Stedet har ikke noe uteliv av betydning og passer vel best for de som vil være for seg selv og ha det stille rundt seg til enhver tid.
Svara med citat
Gammal 2005-11-13, 18:32
amk amk är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Citat:

Hopp om svar. amk
Ok. Tack för infon. Nu är ju inte våra tonåringar så gamla utan endast 12+14 så disco på egen hand är nog inte så aktuellt kanske. Dom är dessutom ganska "laid back" och gillar mest att softa men jag ska kolla vidare. Problemet är bara att det är ju priserna som styr väldigt mycket när man åker så många.

Mvh amk
Svara med citat
Gammal 2005-11-13, 18:37
Banned

Citat:
Ok. Tack för infon. Nu är ju inte våra tonåringar så gamla utan endast 12+14 så disco på egen hand är nog inte så aktuellt kanske. Dom är dessutom ganska "laid back" och gillar mest att softa men jag ska kolla vidare. Problemet är bara att det är ju priserna som styr väldigt mycket när man åker så många.

Mvh amk
Kan nok lønne seg med bare flygstol og et apartementos da
Svara med citat
Gammal 2005-11-13, 18:43
samosun samosun är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Var i Kokkari i somras, och kan verkligen rekommendera den byn.
Där fanns lagom av allt, och på kvällarna kan jag inte beskriva hur vackert
det var vid hamnen...
Det är en ganska liten ort, men nog är den större och mycket
mysigare än Votsalakia (enligt min mening). Var runt på ön och i många
av byarna. Måste nog säga att jag tycker bättre om nordsidan... Men iof. verkar Pythagorion vara en trevlig liten stad.
Svara med citat
Gammal 2005-11-13, 18:47
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av samosun
Var i Kokkari i somras, och kan verkligen rekommendera den byn.
Där fanns lagom av allt, och på kvällarna kan jag inte beskriva hur vackert
det var vid hamnen...
Det är en ganska liten ort, men nog är den större och mycket
mysigare än Votsalakia (enligt min mening). Var runt på ön och i många
av byarna. Måste nog säga att jag tycker bättre om nordsidan... Men iof. verkar Pythagorion vara en trevlig liten stad.
I motsetning til Votsalakia har Kokkari og Pythagorion sjel. Gresk sådan!
Svara med citat
Gammal 2005-11-26, 19:49
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej!!!

Vi var på Samos i år. Juni 2005. Vi bodde i Votsalakia. HELT UNDERBART!!!

Jag trivdes som fisken i vattnet där. Vi var 4 st som åkte. Jag, min syster, min son Linus (15) och min dotter Moa (7).
Vi åkte med Apollo och bodde på Mando. Helt okej. Hotellet var jätte bra och fin pool. Nära till den fina stranden.
Vi hyrde bil i tre dagar. Vi såg mycket utav ön. Där är så jätte fin.

Hör gärna av dig till mig om du vill ha tips osv.
Läs gärna också mitt resebrev!!

Kramar Lotta
Som testar Skiathos nästa år!
Svara med citat
Gammal 2005-11-26, 21:51
Michaela Michaela är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Hej!
Vi var 2 veckor i Votsalakia nu i september och vi gillade det skarpt.
Det är lugnt och skönt (dvs RIKTIG semester!)
Vi åkte med fritidsresor och bodde på Votsalakia Village ett välskött och fräscht hotell mit i "centrum". Stranden i Votsalakia är helt ok men jag skulle vilja tipsa om Lemonakia Beach som ligger på öns norra del, den bästa stranden jag varit på i grekland!

Hoppas ni hittar något som passar er!

MVH Michaela
Svara med citat
Gammal 2005-11-27, 14:30
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Lemonakia Beach som ligger på öns norra del, den bästa stranden jag varit på i grekland!

Ja!!!! Lemonakia är klart den finaste stranden jag varit på med!
Som ett vykort. Mitt kort är från den stranden. Som är vid mitt namn.

Lotta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52.