|
|||
|
|||
Votsalakia
Hej. Tänkte höra om någon varit i Votsalakia i år. Har själv varit på Samos och bilat runt men det är ca. 15 år sedan. Tyckte väldigt mycket om ön då och nu är vi ofta ute och reser med våra tonårsbarn och tänkte åka tillbaka till ön igen. Vi var däremot inte i Votsalakia då. Vi kommer att spendera 2 veckor där nästa sommar och hyra bil så vi är inte låsta vid det stället vilket betyder att alla tips om ön är intressanta såsom byar, stränder, tavernor och annat sevärt.
Hopp om svar. amk |
|
|||
|
|||
Sv: Votsalakia
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Mvh amk |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Var i Kokkari i somras, och kan verkligen rekommendera den byn.
Där fanns lagom av allt, och på kvällarna kan jag inte beskriva hur vackert det var vid hamnen... Det är en ganska liten ort, men nog är den större och mycket mysigare än Votsalakia (enligt min mening). Var runt på ön och i många av byarna. Måste nog säga att jag tycker bättre om nordsidan... Men iof. verkar Pythagorion vara en trevlig liten stad. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Hej!!!
Vi var på Samos i år. Juni 2005. Vi bodde i Votsalakia. HELT UNDERBART!!! Jag trivdes som fisken i vattnet där. Vi var 4 st som åkte. Jag, min syster, min son Linus (15) och min dotter Moa (7). Vi åkte med Apollo och bodde på Mando. Helt okej. Hotellet var jätte bra och fin pool. Nära till den fina stranden. Vi hyrde bil i tre dagar. Vi såg mycket utav ön. Där är så jätte fin. Hör gärna av dig till mig om du vill ha tips osv. Läs gärna också mitt resebrev!! Kramar Lotta Som testar Skiathos nästa år! |
|
|||
|
|||
Hej!
Vi var 2 veckor i Votsalakia nu i september och vi gillade det skarpt. Det är lugnt och skönt (dvs RIKTIG semester!) Vi åkte med fritidsresor och bodde på Votsalakia Village ett välskött och fräscht hotell mit i "centrum". Stranden i Votsalakia är helt ok men jag skulle vilja tipsa om Lemonakia Beach som ligger på öns norra del, den bästa stranden jag varit på i grekland! Hoppas ni hittar något som passar er! MVH Michaela |
|
||||
|
||||
Lemonakia Beach som ligger på öns norra del, den bästa stranden jag varit på i grekland!
Ja!!!! Lemonakia är klart den finaste stranden jag varit på med! Som ett vykort. Mitt kort är från den stranden. Som är vid mitt namn. Lotta |
|
|