|
|||
|
|||
Blue waves eller Sandy Bay???? HJÄLP!
Ja vad tror ni? Vilket är bäst? Båda ca samma pris? ena med frukost det andra lägenhet. Blue waves verkar ligga lugnast om man skall tro beskrivningen? Så länge sedan jag åkte charter att jag blir alldeles vilsen.
Och hur är det med mygg på Mytilini? Tack för all hjälp! Pia |
|
|||
|
|||
Sv: Blue waves eller Sandy Bay???? HJÄLP!
Japp, Blue Waves ligger "lugnast" till om man uttrycker det så. Men......Sandy Bay ligger också lugnt till men jag ska förklara lite.
Blue waves ligger alldeles "galet" eftersom det är en bit utanför själva byn Agios Isidoros. Jag minns inte om Apollo har lagt till detta hotell jämfört med 2007 när vi var där. Vi var aldrig förbi byn åt öster där B.W. ligger eftersom där finns ingenting att se förutom natur. Och det är väl i och för sig inget fel i det. Men det blir så att säga längre till den del av den fina stranden i A.I. om man bor på Blue Waves. Sandy Bay å andra sidan, ligger allra längst upp i byn, uppför en hemsk backe som tar kål på en om man idkar aktiv semester och ska upp och ner för den stup i kvarten. Så det är negativt men om man är hurtig gör det nog ingenting. Jag tycker personligen Blue Waves har ett stort plus då Sandy Bay har rum, inga lägenheter så man kan hushålla med frukosten själv. För vår del är egen frukost ett absolut måste, slippa passa frukostmatsalstider och inte få det man vill till livs då. Så jag säger inget vad ni ska välja i så fall men detta är några aspekter på hur hotellen ligger geografiskt i alla fall. Blue Waves är byggt 2001 enligt Apollo, ser mycket fräscht ut på bilderna. Sandy Bay har jag inte sett invändigt. Hasse |
|
|||
|
|||
Spørsmålet er om du vil ha leiligheter eller hotellrom. Aegean Sun og Pebble Beach ligger mer sentralt til enn Blue Waves om du vil ha leiligheter Pebble Beach med havutsikt har ikke trafikkstøyen. Stranden hvor disse to bostedene ligger er brukbar, men det er finere om du går litt lengre mot Agios Isidoros. Blue Waves ligger for langt ute synes nå jeg.
Sandy Bay ligger opp en bakke. Der finner du også Isidoros som også har leiligheter, men som kun er ** |
|
|||
|
|||
OK, tack för hjälpen! Det blev Sandy Bay trots att det är rum. Ska bli gott att komma iväg trots bara en vecka. Nästa år blir det flera veckor dock!
Ett tips....jag bokade via Apollos danska hemsida vilket gjorde att det blev billigare! Bl.a bättre internetrabatt. Hur var det nu....fanns det mygg på Mytilini? Pia |
|
||||
|
||||
Fast då betalade du kanske i danska kronor säger glädejdödaren Cia
|
|
|||
|
|||
Jo visst men när jag räknade om dem till svenska sparade jag 1500:-! Det gör en del när man är 5 st och 300 svenska kr mer i rabatt/skalle!
|
|
||||
|
||||
Fantastiskt !!!! Så bra för er!!
|
|
|||
|
|||
Men du det var ju ett bra val. Fin utsikt, gräsmatta ( ! ) och pool. Första och andra veckan i juli i fjol - nej ingen mygg faktiskt. Vi fick något enstaka litet bett i Petra (i nordväst) veckan innan A.Isidoros. Men säker ska man ju aldrig vara, använd myggmaskin om nätterna. Någon hel arsenal med medel för att smörja in preventivt behövs inte. Hasse |
|
|