|
|||
|
|||
En vecka till
Då är jag här igen då,kom ner den dan vi alltid åkt hem
så lite annorlunda. Hotell Andromeda har stängt för säsongen Gaggou beach har också stängt ner. Kalami är lugna gatan,fast när jag tog min promenad Och hunnit en bit så har dom börjat gräva för,nytt avlopps system,ska tydligen gräva hela vägen ner mot stan,hoppas det finns en slant kvar å köpa asfalt för,vägen är urkass redan nu☹️ Imorrn ska jag få skjuts till Mykali,kanske bada?? Onsdag är det besök på tvålfabriken bortåt Votsalakia Sen får jag se vad guiden hittar på,ganska skönt å inte flänga så mycket utan ta det siga,siga Pia |
|
||||
|
||||
Sv: En vecka till
Ha det så härligt i mysiga Pythagorion o Samos!
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Jag bor inte i Pythagorion,håller till inne
i stan,eller en bit utanför blir det ju. Pythagorion är för shopping å middag Å sitta nere i hamnen å glo på folk,men sen hem till lugnet. När jag var ner och åt idag så träffade jag ett par från Kanada vi hade så mycke å prata om så jag glömde nästan bort å äta. Dom var riktiga världsresenärer,hade varit mest överallt,tillbringar vintern i Mexico. Drömmigt,men inte för mig…. Pia |
|
|||
|
|||
Fina Samos !
Ha det jättebra, Pia, och hälsa från mig....... Catlady, om igen, avis |
|
||||
|
||||
Ha det så härligt på fina Samos ☀️😎
//maji |
|
|||
|
|||
Idag var vi ner på stan,hur många gånger har jag inte
gått där🤔men går med man med en ”infödd”så finns det affärer jag aldrig skulle hitta själv. Igår när jag var ner och åt så kom det 2 svenska par Vi började prata å så säger ena damen,norrländska hör jag?jag talade om vart jag kom ifrån å då säger hon att hennes släkt härstammade från Härnösand Pia |
|
|||
|
|||
Dagens tripp var till Ormos Marathokampos
Där finns en tvålfabrik,30 minuters guidning Den har funnits i 100 år å en del maskiner används fortfarande,allting återvinns.De skrap som vart kvar blir till pellets som folk eldar med. Sen for vi till Votsalakia å fika och där var inte många själar och sen körde vi fel,jäklar vilka uppförsbackar vi fick köra innan vi kom ut på rätta vägen.Puuh!! Hann in en snabbis på keramiken och ett granatäpple vart de. Ligger en riktigt bra livsmedelsaffär strax bortanför korsningen mot flygplatsen,välj å åka mot Chora Slut för idag😴 Pia |
|
|||
|
|||
Det har varit en härlig vecka,det har
blivit tystare och tystare,mindre med turister för varje dag.Finns mera tid att umgås.Riktigt nöjd,de här ska jag leva på i vinter. Pia |
|
||||
|
||||
Kommer osökt att tänka på Sven-Erik Magnussons fina låt, där han nämner just det.
När solen färgar juninatten Och när sången och musiken dansat ut Det är stunder som man borde ta till vara Och ha kvar som ett täcke under vinterkalla dar /Netwolf |
|
|||
|
|||
Den lyssnar jag på varenda dag😉
|
|
||||
|
||||
Citat:
Versionen med Tomas Andersson Wij är underbar / Kajja |
|
||||
|
||||
Jag gillar verkligen Ormos Marathokampos, och även byn Marathokampos ovanför Ormos. Där är så fint!
Marathokampos ovanför Ormos Marathokampos. |
|
|