|
|||
|
|||
De 10 mest kända grottorna i Grekland
https://www.ekathimerini.com/society...ves-in-greece/
Här hittar ni uppgifter, som kan vara intressanta för er som vill grotta ner sig! / Jannis |
|
|||
|
|||
Sv: De 10 mest kända grottorna i Grekland
Tack, Jannis! Gillar grottor på alla de sätt.....inte minst för att det är svalt och skönt när temperaturen stiger över 35 gr.....
Men det finns mer att se och uppleva märker jag nu Har bara varit i tre av dessa: Diktegrottan på Kreta, Perama-grottan i Perama utanför Ioannina och, Melissani-grottan på Kefalonia. Av dessa håller jag nog Perama-grottan högst, den är SÅ stor och verkligen vacker. Sedan kommer Dikte, Zeus födelseplats (tror/antar de i alla fall). Där fanns en närvaro av "något" ......(inbillade jag mig i alla fall) Melissani är liten men vacker och lite väl "utnyttjad" för turism kanske........ Nå, grottor är intressanta! Catlady Senast redigerad av Catlady den 2024-04-08 klockan 22:20. |
|
||||
|
||||
Nästan lite Göteborgs-varning på den!
|
|
||||
|
||||
Jag har varit i tre av dessa grottor: Dikteon Cave på Kreta, Diros Cave på Peloponnesos och Melissani Cave på Kefalonia.
Här kan ni se min 22 favoritgrottor i Grekland. |
|
||||
|
||||
Jeg har bare været i to af dem. Diros Cave på Peloponnesos og Perama-grottan ved Ioannina. Begge var en stor oplevelse.
|
|
|||
|
|||
Varit på den på Kreta samt samtliga på Peloponessos utom Kapsia, den har jag inte hört talas om förs nu, får förska klämma in den nästa gång
Sen finns ju även Kastania Cave nära Neapoli på det sydöstra "fingret" som jag tycker var fantastik! |
|
||||
|
||||
Grottor är inte min melodi. Kallt, mörkt och klaustrofobiskt. Nä, jag håller mig i skuggan under ett träd och spanar ut över havet.
/Netwolf |
|
|