Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-26, 11:31
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Förslöande värme.

Där gick vi och huttrade i vintras och skyllde på att det var för kallt för diverse aktiviteter. Nu skyller vi på värmen i stället.

Jodå, jag HAR badat. Normalt har jag ingen brådska att starta säsongen, det är lite så här: vi har ju havet i närheten jämt, måste inte utnyttja begränsad semestertid.

Jo, vi HAR varit ute på diverse aktiviteter, musik, utflykter, restaurangbesök.
Vi HAR haft vänner på middag, vi HAR varit hembjudna till vänner på middag.

Men värmen , den välkomna, efterlängtade, hindrar många andra aktiviteter. Man orkar inte gå på stan och fönstershoppa. Man vill inte sitta i en kokhet bil. Man svettas så förgrymmat att det är motigt att sätta på sig några vettiga, jag menar snygga, kläder. Man vill definitivt inte städa eller stryka eller fixa i garaget , knappast vattna.

Nu är vi i slutet av juli, så värmen kan tänkas mildras lite framöver, och den allra bästa temperaturen infinner sig: Fortfarande varma kvällar och nätter, men acceptabelt även på dagarna.

Kanske jag bör göra upp en att-göra-lista av sånt jag skjuter undan just nu...

Städa garaget och förrådet/tvättstugan. Gräva upp dom vissna buskarna. Vända komposten. Laga lite av varje som lagts på hög. Slänga ut den trasiga frysen och köpa en frysbox till. Sy den där kjolen, jamen då måste jag köpa tyg först, och det är för varmt just nu att gå i affärer...

Jaja, hjärnan går visst på rundgång. Det är värmens fel, säkert.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-26, 16:28
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Förslöande värme.

Se bara till att du själv, kära Skevos och era härliga katter har det gott. Resten kan vänta till en annan dag, när temperaturen sjunkit lite grann.
Det kan aldrig vara fel att sitta ner på er veranda, med något svalt att dricka, låta tiden gå, och... BARA VARA.
DEN utsikten och den miljön tyckte vi alla tre var hur bra som helst.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT