|
|||
|
|||
Sv: Meteora uppdaterad
Jag har varit där. Man behöver verkligen inte vara religiös för att bli helt hänförd, fantastiskt hur man har byggt klostren uppe på bergen. Utsikten är magisk.
Marilene |
|
||||
|
||||
En gång på nerresa till Aten med vännerna Evangelos, Birgitta och Maria.
|
|
||||
|
||||
Jeg kunne ikke være mere enig. Det burde være en menneskeret at se Meteora
|
|
|||
|
|||
Vi var dit 2000 åkte från Parga,
först var vi till Metsovo och sen for vi upp till Vikosravinen,kom till Kalambaka på kvällen hittade ett skumt hotell,men vi var för trötta för att leta nytt. Dagen efter for vi till Meteora,det mest osannolika vi sett,finns det verkligen såna platser,så häftigt! Pia |
|
||||
|
||||
Jag och maken var där 1993 och blev helt betagna av platsen. Vi bodde i Parga och hyrde bil och gjorde en underbar resa dit under några dagar då vi också besökte bl.a Ioannina, Metzovo och Delfi
Helt fantastiskt! //maji |
|
||||
|
||||
Alla borde få se dessa fantastiska berg och kloster. Faktum är att jag tycker att det ä värt att resa till Grekland bara för att få se Meteora.
|
|
|||
|
|||
Jodå jag har varit där fantastisk plats, om man åker dit så se till att bo över och då i Kastraki och inte Kalambaka, bästa sättet att se klostren är att vandra på stigarna mellan klostren
|
|
||||
|
||||
Vi bodde också i Kastraki när vi var där, mycket lugnare än Kalambaka.
|
|
||||
|
||||
Var där 2009. Åkte på dagsutflykt med buss från Parga. Det var fantastiskt men jag skulle gärna åka dit igen och bo över en natt för att kunna utforska området på egen hand.
Ulla |
|
||||
|
||||
Det måste ju vara helt MAGISKT där!
|
|
|