|
||||
|
||||
Menyer med färgglada bilder
Den här typen av menyer är tämliga vanliga i stora turistorter som framförallt besöks av utländska turister. Jag frågar mig ofta: är det verkligen någon som väljer just den restaurangen tack vare menyn? Jag undviker restauranger med dylika menyer. Vad tycker ni om menyer som den på bilden? Tycker ni att de är lockande? |
|
||||
|
||||
Sv: Menyer med färgglada bilder
Absolut, jag håller med! Detta lockar inte.
Om vi nu skulle stöta på dylika inrättningar, så undviker vi dem gärna. //Conny |
|
|||
|
|||
Det enda det säger mig är: UNDVIK !!!
Förr kunde det (för länge sedan...... ) kanske underlätta innan man fick "koll" på det grekiska köket och blev mer bekant med det men numer, icke!! Tycker mycket om att få gå ut i köket och "botanisera" själv....... Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Nej de går vi helst förbi precis som ställen med inkastare.
// KR |
|
||||
|
||||
Med lite detektivarbete🧐..tror jag att detta kan vara restaurang Nefeli på Lindos/Rhodos. Är det så, Janne?
Recentionerna är väldigt blandade. Flera ger den 5 av 5 men även dåligt pga långsam service mm. Visst har man ätit på såna ställen nån gång..mest lunch då. Ibland har man blivit överraskad av den goda maten som inte såg ut som på bilden. Jag tror att dessa reklamskyltar kan köpas av tavernorna med färdiga foton på massa rätter som anpassas efter menyn. Det blir säker billigare än att hyra in fotograf mm. Nu tror jag bara...inte vet! Sen har det ju hänt att man har varit på små "genuina" tavernor utan dessa reklamskyltar, med bästa rekommendationer och blivit rejält besviken. Smaken är som baken! / Kajja |
|
||||
|
||||
Njaä, inte min melodi.
|
|
||||
|
||||