Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-01-13, 15:53
ch4 ch4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 28
Standard Lägenhetshotell?

Hej!
Hade en jättemysig vecka på Kefalonia förra sommaren, får tacka för de fina tipsen, dit återvänder vi gärna någon gång! Har nu börjat kika på årets resa och är sugna på lite nytt! Är ett ungt par som gillar historia, snorkling, mat, sol/bad och strosa i mysiga gränder på kvällarna. Vi är dock lite sugna på en större stad med fler butiker, gränder, restauranger och kanske ett par partyställen. Gillar inte när det är för turistigt med fest överallt och inkastare, men lite liv och rörelse är ändå roligt!

Är lite nyfikna på Rhodos Stad, om det blir för mycket i nya delen av staden finns gamla eller hur? Vi trivs bäst att bo i lägenhetshotell så vi kan laga lite lunch, handla frukost och sitta på balkongen och äta. På kvällen vill vi prova olika restauranger. Har ni några förslag på boende? Har svårt att hitta lägenhetshotell som är nära till stranden. Till stan är det inga problem att gå en bit eftersom det är svalare på kvällen, men till stranden får det gärna vara nära! Om ni har andra förslag på resmål så är de varmt välkomna!

Med vänlig hälsning Christine
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-01-13, 17:56
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Hej
Kan säga att om ni hittar hotell i stan så har ni max 15 min till stranden.
De ställen där greker själva går ut ligger bl a en gata in från den stora gatan som går längs med Mandrake, Kiprou Square.Ni ser dem lättast om ni ger er ut en sen kväll. Sen ligger det några längs Alex Diakou närmare Gamla Stan. Det finns barer lite överallt i nyare delen av stan, men man ser dem nästan bara när de öppnat, o de kan öpppna ganska sent.Barer i nya delen av stan har inga inkastare, jag har i varje fall inte hittat någon. I Gamla Stan är det däremot gott om dem.

Senast redigerad av Mysan den 2015-01-13 klockan 18:14.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-01-13, 19:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 697
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Citat:
Ursprungligen postat av ch4 Visa inlägg
Om ni har andra förslag på resmål så är de varmt välkomna!
Det skulle kunna vara Kos stad. Också mycket fin, och väldigt mycket mindre än Rhodos stad, fast tillräckligt stor för er skulle jag tro. Jag är lite Kosifierad just nu eftersom jag håller på att uppdatera den sidan. Stränderna är grymma på Kos.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-01-13, 19:58
ch4 ch4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 28
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Tack för snabba svar och tips!
Kos ser fint ut, men fått för mig att det är en riktig party-ö, men det kanske lugnat sig? Ska in och läsa mer!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-01-13, 20:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 697
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Citat:
Ursprungligen postat av ch4 Visa inlägg
Kos ser fint ut, men fått för mig att det är en riktig party-ö, men det kanske lugnat sig? Ska in och läsa mer!
Kos var en partö, men har blivit mycket lugnare på senare år. Troligen kommer den nya sidan om Kos ut i morgon, eller senast på torsdag.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-01-13, 21:06
ch4 ch4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 28
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Kos var en partö, men har blivit mycket lugnare på senare år. Troligen kommer den nya sidan om Kos ut i morgon, eller senast på torsdag.
Perfekt, håller utkik efter den!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-01-13, 21:12
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Ett som vi tycker mycket bra alternativ nära stranden är Lomeniz alldeles nära Zephyrosstranden. Då är du ju i stan men ändå inte bland alla hotel som finns inne i stan.Vi hade en jättefin studio med kokmöjligheter och det finns även en stor och fin pool där. Inne i själva stan finns ju också många hotel med studio med närhet till stranden. Men vill du komma lite vid sidan av så är Boende vid Zephyrosstranden en fint alternativ. Man kan visst promernera in till stan och gamla stan men det går också ringlinjebussar som inte tar många minuter. Älskar Ni att ströva i gränder då finns inte ett bättre alternativ än Rhodos gamla stad. Vi bodde där en månad i november på Kristinas Rooms och där är lugnt och stilla och mycket fint. Finns att läsa här på Kalimera under boende Rhodos. Men därifrån är ju närmaste stränderna inne i stan men det är inte några problem att gå dit . Tar inte lång tid om man dessutom har en frisk kropp. Jag har en del problem med ryggen men det var ändå inte några problem. Lycka till

Margaretha
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-01-14, 13:53
ch4 ch4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 28
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Citat:
Ursprungligen postat av Margaretha Visa inlägg
Ett som vi tycker mycket bra alternativ nära stranden är Lomeniz alldeles nära Zephyrosstranden. Då är du ju i stan men ändå inte bland alla hotel som finns inne i stan.Vi hade en jättefin studio med kokmöjligheter och det finns även en stor och fin pool där. Inne i själva stan finns ju också många hotel med studio med närhet till stranden. Men vill du komma lite vid sidan av så är Boende vid Zephyrosstranden en fint alternativ. Man kan visst promernera in till stan och gamla stan men det går också ringlinjebussar som inte tar många minuter. Älskar Ni att ströva i gränder då finns inte ett bättre alternativ än Rhodos gamla stad. Vi bodde där en månad i november på Kristinas Rooms och där är lugnt och stilla och mycket fint. Finns att läsa här på Kalimera under boende Rhodos. Men därifrån är ju närmaste stränderna inne i stan men det är inte några problem att gå dit . Tar inte lång tid om man dessutom har en frisk kropp. Jag har en del problem med ryggen men det var ändå inte några problem. Lycka till

Margaretha
Tack snälla för tipsen, ska kolla dessa!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-01-14, 14:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Kos var en partö, men har blivit mycket lugnare på senare år.
.
Läste för några nummer sen i Allt om resor att KOS verkligen vinnlägger sig om att numer framstå som en familjeö och har tappat mycket av partyryktet. Det var ett underbart reportage med så vackra bilder från ön och det vore roligt att upptäcka Kos på riktigt. Jag och maken var där sommaren 2004 i tre dagar från Tilos. Då hälsade vi på Claes son som jobbade på en bar där på en gata i Kos stad. ....och DEN gatan måste ha varit partygatan

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-01-14, 19:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 697
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Citat:
Ursprungligen postat av ch4 Visa inlägg
Perfekt, håller utkik efter den!
Jag hann fixa det idag. Från att ha varit en sida är nu Kos cirka 25 sidor, och från att innehålla fem bilder är det cirka 75 bilder idag. Så kan det gå.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-01-14, 21:58
ch4 ch4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 28
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag hann fixa det idag. Från att ha varit en sida är nu Kos cirka 25 sidor, och från att innehålla fem bilder är det cirka 75 bilder idag. Så kan det gå.
Skoj, då har jag något att göra!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-01-15, 21:24
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Halloj.
Kika gärna på Annapolis Inn i Rhodos stad, om det är lägenhetshotell ni söker
Ett hotell med MÅNGA återvändare (däribland Jag själv, har bott där 5 ggr )
Bra läge, stora lägenheter, Underbar personal (bl.a. en norska och man får inte glömma kära Daisy) och super god mat
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-01-19, 16:31
ch4 ch4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 28
Standard Sv: Lägenhetshotell?

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Halloj.
Kika gärna på Annapolis Inn i Rhodos stad, om det är lägenhetshotell ni söker
Ett hotell med MÅNGA återvändare (däribland Jag själv, har bott där 5 ggr )
Bra läge, stora lägenheter, Underbar personal (bl.a. en norska och man får inte glömma kära Daisy) och super god mat
Låter bra, ska kika på det! Tack!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT