|
||||
|
||||
Katsadia på Lipsi
Katsadia är en plats som jag verkligen gillar. Jag kan inte riktigt säga varför, men jag tror att det har med den lantliga idyllen att göra. Även om den lilla stranden är medelmåttig bör man absolut gå hit, det tar bara 20 minuter att gå från Lipsi by, eller åka buss. Läs om Katsadia här. |
|
||||
|
||||
Sv: Katsadia på Lipsi
Håller helt med Dig Janne. En skön promenad till en skaplig strand. Lite "smal", men där är sällan fullsatt. Tavernan är superbra, en bland de bättre på mitt älskade Lipsi. Katsadia ligger också i lä om det blåser nord-västvindar.
|
|
||||
|
||||
Vi tog en promenad dit en varm junidag och även vi förundrades hur vackert det var på vägen dit. Dessvärre blev det bara ett dopp, då tavernan inte var öppen (säsongsstängd?). Besvikna, varma och törstiga pinglade jag byns taxi att hämta oss, för vidare trp in till byn.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Det är tavernan som är den stora behållningen tycker jag, den och de rogivande omgivningarna.
Så synd. Konstigt att de inte hade öppet. Var det tidigt i juni? |
|
||||
|
||||
Ja, det var första halvan. Ca 10 år sen
|
|
||||
|
||||
Borde varit öppet då, men så är det i Grekland, man kan aldrig veta.
|
|
||||
|
||||
Ja Du Janne visst är det vackert och rogivande. I år blir det 4veckor på Lipsi för 9:e året.
|
|
||||
|
||||
Låter helt underbart!
|
|
||||
|
||||
Oj! Vad är det som gjort att ni fastnat för lilla Lipsi?
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Lipsi. Visst åker vi till andra grekiska öar också. Lipsi är en lugn, avslappnad och vänlig ö. Inga charterhotell, inga stränder med parasoller och solsängar, man ligger så skönt i pinjernas skugga. Ingen massturism och en fin liten marina att njuta av. Hittills har vi alltid fått god mat och dryck på det fåtal tavernor och ouzerier som finns där. Tyvärr är båtförbindelserna dit lite oregelbundna, men tar man lite längre vistelse där, är detta inget problem. |
|
|