|
||||
|
||||
Malaysia 370 olycka
Hej!
Jag har alltid varit slarvig på resorna med mitt pass. Låtit det ligga i skrivbordslåda eller i väskan, även i SO-asien. Dags att omvärdera mitt beteende. Från och med nu låses den in i safety box, eller bärs med. |
|
||||
|
||||
Sv: Malaysia 370 olycka
slarvar aldrig på den viktiga punkten
|
|
|||
|
|||
Nu tror jag inte att de stulna passen och dess "ägare" har något som helst att göra med olyckan.
I det här fallet är det ett typiskt upplägg för att köpa sig tillgång till Schengen. EU-pass, resa från sydostasien via någon transitpunkt, biljetter betalda nära inpå avång, gjorda genom obskyra resebyråer i Europa. Svar lär ges när/om lådorna med CVR (CockpitVoiceRecorder) samt FDR (FlightDataRecorder) hittas. Hemsk händelse |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Har ni sett att Malaysiska myndigheterna har anlitat en häxdoktor för att hitta planet?
http://www.scmp.com/news/china/artic...-track-missing |
|
||||
|
||||
Citat:
Jo, kopia har jag med, samt som PDF i mobben. Jag har bara varit slarvig (=sån är jag ). Men när jag tänker på hur stulna pass används, t ex människosmugglare, ska jag bättra mig på den punkten. I Israel häromveckan, var det tur jag hade det på mej. Jag fick visa upp det både här och där i olika security check points. Tåg, klippmoskén, osv. |
|
|