|
||||
|
||||
Brukar ni vandra när ni är i Grekland?
|
|
|||
|
|||
Sv: Brukar ni vandra när ni är i Grekland?
Alltid!
|
|
||||
|
||||
Ja, men alldeles för lite känns det som.
|
|
|||
|
|||
Skulle så gärna vilja men, suck, "krämpor" och ålder sätter stopp tyvärr......
I bergen brukar jag ändå gå en liten bit, när vi kommer upp med bilen. Bara runt en "krök" eller upp på en ås, det ger oftast en helt ny vacker vy. Det var så jag hittade, vad jag tycker är en av Kretas vackraste vyer, en utsikt över bergslandskapet ovanför Spili. Dit drömmer jag mig tillbaka när livet är lite jobbigt, det skänker ro i själen! Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Citat:
/Getpinglan 🐐🔔 |
|
||||
|
||||
....Ja, men mest i samband med utflykter eller när vi skall ta oss till lite mer otillgängliga stränder.
//Conny |
|
|||
|
|||
Vi har vandrat mycket på våra resor i Grekland. Ni som följt våra öden och äventyr vet att det ibland blivit lite för äventyrligt. Nu börjar ålder och småkrämpor begränsa oss, men förhoppningsvis ska det kunna bli lättare vandringar i framtiden.
Kerstin, som i höstrusket längtar tillbaka till Grekland |
|
||||
|
||||
Alltid någon vandring, dock får temperaturen styra längden
Tobbe |
|
|||
|
|||
Ja, så ofta de yttre förhållanden tillåter. Allt från långt och kort, lätt och krävande. I år har det tyvärr varit för varmt och så här efteråt och efter sammanlagt 6 veckor (4 veckor i juni och 2 veckor i september) i Grekland så är den enda negativa alltför få inslag av vandringar. Men….man kan inte få allt!
Vandring är för oss att komma närmare den grekiska naturen och människors tillvaro bakom ”kulisserna”. Jag har en förkärlek att leta efter blommande sparta, dvs. ginst, många gånger på hög höjd. Doften i blomsterhavet i gult är fantastiskt! Viss honung har en påtaglig smak av ginst. Med den på mackan är jag vips tillbaka i blomsterhavet. En detalj bland många andra. |
|
||||
|
||||
Vi vandrar också gärna men som sagt i år var det väldigt varmt på Folegandros redan i maj och det gjorde att vi valde att bara gå på kända stigar och inte så långt Nu i oktober har det varit bättre väder för vandring
//maj |
|
|