|
||||
|
||||
Köpa linsvätska på Naxos?
Nu har jag så smått börja packa lite - drar till Naxos i 7 månader med start i april!
Men: jag vill inte släpa med mig en massa flaskor med linsvätska. Någon som har koll på om det finns nåt bra ställe att köpa sånt på i Naxos stad? Jag kan inte minnas någon optiker där... men å andra sidan har jag ju heller aldrig letat efter någon de otaliga gånger jag varit där Och för de som undrar: kattfrågan har löst sig! Hittade go tant i Mölndal som passar pälsansiktena åt mig medan jag är borta. Eloge till räddare i nöden! |
|
||||
|
||||
Sv: Köpa linsvätska på Naxos?
Hej! Ett tips: Har du funderat på endagslinser? Det har jag och tycker att det är helt suveränt! Jag väljer från dag till dag om jag vill ha linser eller glasögon, plus att man slipper allt trassel med vätskor hit och dit! Å kanske det bästa av allt: man har alltid nya, fräscha linser varje dag
Å så vill jag önska dig lycka till med flytt och annat. Hoppas att du fortsätter att skriva på Kalimera... Det finns nog en och annan som är intresserad av att höra hur det går för dig! Iallafall jag Helena S |
|
||||
|
||||
Hej!
Ja, men jag har redan en hög med månadslinser och vill inte kosta på mig endagslinser. Känns onödigt. Man blir ju inte direkt fet på att jobba som servitris i Grekland, så jag får snåla in på allt! Glasögon har jag med mig också, kan vara bra att ha. Men det är lite jobbigt på högsäsongen då solbrillor är att rekommendera. Oh, vilken datorabstinens jag kommer ha!! Tur det finns internetcaféer! Hm, jag har ingen nedräknare! Måste genast maila Janne |
|
||||
|
||||
Ok! Men då ska du självklart använda de linser du har! Men om jag får ge dig ett tips framöver... så är endagslinser the ting!!! När jag får råd, lust och ork ska jag skaffa solbrillor med min styrka! Problemet blir väl bara att hitta en klassisk modell...
Hälsar en som aldrig har gillat de stora "blafforna" till solbrillor... |
|
||||
|
||||
Jag vet att endagslinser är smidigt, men jag tycker de är lite dyra... plus att jag ibland bara använder linserna i en timme när jag åker och handlar, och sen tar på mig glajerna igen när jag kommer hem. Fåfäng?
Så att använda endagslinser en kort stund och sen hiva dem känns onödigt. Och blaffiga solbrillor är snyggt - om man passar i det! Vilket jag inte gör... ser ut som en fluga, för mitt nylle är för smalt för såna modeller. Äh, det blir ingen nedräknare. Jag hittar inte mitt kundnummer - och självklart måste man ju ha ett eget foto |
|
||||
|
||||
Ha ha! Varför inte skaffa ett par snygga glajor du gillar och trivs i?
Jag har skrattat åt mina föräldrars foton med kläder och brillor från 60- och 70-talet, så jag skulle inte frivilligt välja såna "blaffiga" brillor! Ett eget foto för vad? |
|
||||
|
||||
Eget foto till nedräknaren! Istället för att välja en av de fotona som finns tillgängliga kan man maila Janne ett eget foto som han lägger upp. Om man har ett kundnummer vill säga... och det har jag. Frågan är vilket? Jag har frågat Janne förr efter det, och man kan ju tycka att jag borde sparat mailet... vill inte besvära honom igen
|
|
||||
|
||||
Under vår långresa (sex månader) köpte vi linsvätska lite varstans i Grekland, minns inte om vi köpte på just Naxos, men jag skulle tro att det finns där också. Finns på apotek om jag inte minns helt fel, om du inte hittar någon optiker vill säga. Vi använder Optifree.
|
|
||||
|
||||
Apotek! Det har jag inte ens tänkt på. Tack Janne!
|
|
||||
|
||||
Hej
Min make köper sin linsvätska hos optikern på huvudgatan. Kostar ungefär 10 euro flaskan. Vi ses i maj. Lotta |
|
|||
|
|||
Skönt att höra att det löste sig till det bästa för Pischarna. Då kan du ju verkligen njuta av att jobba! I GREKLAND....
|
|
||||
|
||||
Nu när du säger det så har jag nog sett en optiker där. I närheten av The Lab, fast lite längre upp på gatan. Tack för tipset!
Jaja, det är ju som sagt GREKLAND Halva dan jobba, andra halvan sol och bad... livet kan nog vara värre |
|
|||
|
|||
Optimist... Men jag hoppas det blir bra.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||