Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-04-27, 21:49
MatsB MatsB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 11
Standard Bästa sättet att ta sig till Thessaloniki från Kykladerna...

Äntligen har vi bestämt att vi ska båtluffa i sommar. Vi flyger till Santorini och tänker luffa ngr veckor för att avsluta i Thessaloniki. Nu till frågan - hur tar vi oss dit på bästa sätt?? Flyg eller båt? Just tycker jag det är svårt att hitta ngt som känns vettigt.

En fråga till ...det var 10 år sen vi luffade och då var vi 2 personer, i år kommer vi vara 8 pers vissa perioder...vågar man luffa utan att boka rum i förväg?? Det är ju lite av charmen tycker jag men 8 pers är ju en del. Vi reser i juni-juli.
Tacksam för alla svar och tips!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-04-27, 22:42
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 815
Standard Sv: Bästa sättet att ta sig till Thessaloniki från Kykladerna...

Rent spontant känns båt uteslutet. Ta er till Aten och undersök flyget. Alternativt tåg.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-04-28, 06:02
Frost Frost är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 23
Standard Sv: Bästa sättet att ta sig till Thessaloniki från Kykladerna...

Jag rekommenderar flyget från Aten! Tog nyligen flyg Aten-Thessaloniki för 32€ med Aegean. Mycket fräscht flygbolag där man får gratis godis, dricka och jordnötter på den korta flygturen på ca 40 minuter. Trevlig personal och helt nya plan också. Blev riktigt överraskad och kommer nu alltid ta flyget i fortsättningen istället för det långsamma tåget som dessutom oftast är dyrare! I och för sig kanske flyget är lite dyrare på sommaren men bokar man långt innan är det nog inte omöjligt att få ett liknande pris som jag fick.

Kan ju säga att tågen är väldigt långsamma och står ofta still i perioder så för det mesta tar tågresan betydligt längre än beräknat (åkt sträckan ca 10 ggr). Toaletterna är väldigt ofräscha. Dock är det väldigt fina vyer om man åker på dagen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-04-28, 19:59
MatsB MatsB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 11
Standard Sv: Bästa sättet att ta sig till Thessaloniki från Kykladerna...

Hej - Bra TACK för svar! Då satsar vi på att ta oss till Aten! Vad tror ni om det där med att boka i förväg...vågar vi vara lite mer spontana eller....
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT