Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-05-10, 08:12
lpj lpj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 60
Standard Måste man boka båtbiljett?

Vi är en familj på två vuxna och två barn som flyger ner till Aten den 28/6.
Vi landar 15.20 (om allt går som planerat). Sista båten till Andros går 17.30.
Vi har därför inte bokat någon övernattning första natten, eftersom vi inte vet om vi hinner med båten eller ej. Tanken är att om vi hinner med, ta kontakt med vårt hotell och kolla om vi kan komma en dag tidigare, går inte det tar vi ett tillfälligt boende på Andros första natten. Hinner vi inte med tar vi ett boende i Rafina och tar första båten ut till Andros den 29/6.

MEN, nu har jag läst någon tråd om att man bör boka båtbiljett och då faller ju hela vårt "tadetsomdetkommer" koncept.

Tror ni att man måste boka båtbiljett i förväg?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-05-10, 09:37
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Måste man boka båtbiljett?

Fredag kväll är det störst tryck på färjorna ut till öarna så ni kommer antagligen inte ha några problem att få plats på båten. Jag skulle absolut chansa på att inte köpa båtbiljetter i förväg. De enda gånger jag köper båtbiljetter i förväg är vid grekiska storhelger eller när jag ska passa flyget hem.
Våga
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-05-10, 10:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Måste man boka båtbiljett?

Jag skulle INTE boka biljett till färjan. Under alla resor utom en till Tinos har det funnits oceaner av platser och en lördagskväll är det ingen fara alls.
Bussarna går 15.20, 16.45 och 18.00 fram till 31 maj så det kanske blir tätare när ni är där...Tar ca 30 min så det kan bli tight...


Jag skulle dock fundera på, om det känns stressigt, ,att ta en första lugn kväll i Rafina och försöka få ett rum på Coralli vid torget. Gå ut till tavernan med de olikfärgade stolarna på torget och äta och se på folklivet på lördagskvällen, strosa i hamnen och sen ta en morgonbåt ut till Andros för att riktigt kunna njuta av utsikten.

Rafinas torg är alltid fullt av greker som firar kväll....Där finns ju många caféer och tavernor.

Lissi - som upplevde detta 2 april senast.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-05-10, 11:36
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 200
Standard Sv: Måste man boka båtbiljett?

Citat:
Ursprungligen postat av lpj Visa inlägg
då faller ju hela vårt "tadetsomdetkommer" koncept.
Äsch, i praktiken är det ju ingen skillnad mellan "att inte hinna med båten" och "att inte få plats på båten". I båda fallen står ni kvar där på kajen, oavsett orsak. Så kör på att "tadetsomdetkommer", tycker jag. Hinner ni så hinner ni, får ni plats så får ni plats. Annars har ni plan B. Ta't lugnt knäpp upp, koppla av, det är semester.

Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT