Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-02, 22:06
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Bohuslän
Inlägg: 119
Standard Till öarna dit vi aldrig kom...

Vi bokade vår resa redan i oktober. Athen t/r för 4200 kr för 3 personer, vem kan motstå? Sen har vi totalt gått loss på olika planer.. Vi har varit påväg till Serifos, Syros, Naxos, Asypalea, Amorgos, Småcykladerna, Paros..........mm mm Sen fick vi ett baksalag då vårt planerade plan till Astypalea inte längre gick.. Då bytte vi ögrupp..

Förra året var vi påväg till bla Ikaria, Aghatonissi via Rhodos. Den resan blev ändrad då "Flyme" gick i konkurs. Eftersom vi aldrig fick se dessa öar så satsar vi nu på dessa i år. Till saken hör att vi 1996 fick ändra vår inbokade resa till Samos i sista sekund för att Apollo då stöllt in resan. Så iår åker vi till de öar dit vi aldrig kom. Känns lite romantiskt....

Vi reser med inrikesflyg till Samos, tänker besöka Agathonissi, Fourni samt avslutar med Ikaria.... Det känns så underbart då vi tidigare år ägnat mycket tid för att "läsa på " om dessa öar.

Vi åker 28/5 och hoppas iår för första gången få till ett resebrev.

Tack alla på Kalimera för så många fina tips....
/Suz och "Netwolf"
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-02, 22:43
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Till öarna dit vi aldrig kom...

Kul att höra att det finns andra som ändrar sina planer lika ofta som jag. Har i år velat mellan allt från Kreta till Joniska öarna och Sporaderna för att slutligen (tror jag i alla fall) bestämma mig för Kykladerna.

Ikaria och Agathonissi har jag inte varit på, men Samos och Fourni är fantastiska öar som jag absolut vill tillbaka till. Öarna är sinsemellan ganska olika. Samos uppskattar jag bland annat för alla sevärdheter, byarna, den fina naturen och mysiga Pythagorion och Fourni för sitt stora lugn och den härliga levande byn. Önskar er en riktigt trevlig resa!

Smultron
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT