|
||||
|
||||
Forumet stängs tillfälligt
Nästa vecka, oklart exakt när, kommer forumet hålla stängt under en dag eller två. Jag hoppas att det blir max en dag. Jag ska göra en stor uppgradering, den största i forumets historia. Många nya spännande funktioner utlovas.
|
|
|||
|
|||
Sv: Forumet stängs tillfälligt
Kul. Inte att Forumet stänger naturligtvis, men nya funktioner är alltid spännande. Kan du ge några exempel?
Peter |
|
|||
|
|||
Hur ska jag klara mej utan Kalimera en hel dag... eller kanske TVÅ...men men...det får gå, det för ju något gott med sej
|
|
|||
|
|||
Citat:
..nya funktioner..HJÄLP! Jag som inte kan ens hälften av de vi har nu Lissi -ändå nyfiken på det nya... |
|
||||
|
||||
Hitta inte på massa svåra saker JanneDet blir så krångligt för en såhär gammal tant
Riitta |
|
||||
|
||||
Så bra, uppdateringar är alltid kul, får väl ta hand om min "abstinens" ett par tre dar, helt ok. Ser fram mot nytt och kul. Ha en fortsatt trevlig helg alla Kalimeror.
|
|
||||
|
||||
Stänger??? Mitt i vår båtluffsplanering!!!
Hoppas produktionssättningen går bra, Janne. Jag är spänd på de nya funktionerna. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Roa dig med GTP så länge, där händer det något nytt varje dag så här års // Helén- som också ser fram emot nya funktioner, vad för något? |
|
||||
|
||||
Främst blir det nya funktioner som underlättar för oss som administrerar forumet. Det som kommer märkas mest utåt är att det blir möjligt att ladda upp bilder i egna fotoalbum. Andra nyheter är en chat, (syns bara för dem som chattar), att man kan skapa sociala nätverk (typ "vi som gillar Kalymnos") och en bloggfunktion.
|
|
||||
|
||||
Citat:
(typ "vi som gillar Kalymnos" ) , det exemplet gillar jag! Vi är ju några stycken... Spännande värre tycks det bli i alla fall. Att kunna ladda upp bilder och blogga, jättekul! Ser fram emot den nya versionen. Bara jag nu kan lära mig allt nytt. Ha en härlig söndag, alla! Eva |
|
|||
|
|||
Ursäkta min dåliga vetskap. Vad är GTB?
Hur kommer man dit? Vill veta allt man kan göra som gäller Grekland. |
|
||||
|
||||
Det är en båttidtabell, finns här...
|
|
|||
|
|||
Finns möjligen RSS-funktioner i den nya versionen av forumet - vore suveränt
|
|
||||
|
||||
Funktionen finns redan men är inte aktiverad. Får se om jag aktiverar den senare.
|
|
||||
|
||||
Förklaring för dig som inte känner till RSS
Med ett RSS-program kan du samla rubriker och ingresser från många olika webbplatser på ett och samma ställe. Genom att titta på ditt RSS-program någon gång om dagen får du en bra överblick av vad som händer, utan att behöva surfa runt till alla sajter. Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Ett RRS-program finns alltså i datorn?? |
|
||||
|
||||
Nix, du får ladda hem programmet från nätet. Storlek strax under
5 MB på Feedreader 3.12 som jag använder. Detta program är kostnadsfritt, men det finns andra gratisprogram samt ett antal som kostar och då ofta ha utökade funktioner. Arne |
|
||||
|
||||
Okej. Tack för hjälpen, men det låter för krångligt för mig.
|
|
||||
|
||||
Om man använder mailprogrammet Mozilla Thunderbird så finns RSS-läsare i det. Mycket smidigt om man har ovanan att läsa bloggar.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|