Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-14, 15:51
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Kånkar på rejäl övervikt ...

Kånkar på övervikt …

- Hustrun är för bekväm svarar maken då någon frågar varför vi inte tar en flygstol till Grekland.
- Det har bara inte blivit av svarar jag, men nästa gång. Jag kan säga att nu är nästa gång nära. För första gången - 39:e resan till grekiska övärlden - har vi nu köpt flygstolar. Några öar/hotell är bokade andra väntar på att bli upptäckta.

Ska du ha ryggsäck frågar maken?
- Aldrig!
- Du kan i alla fall inte släpa på din stora resväska när vi ska ö-luffa. Ta min den är mindre, jag tar dragbagen fortsätter han.

Plötsligt inser jag att jag glömt en liten detalj. Att banta från tungvikt till mellanvikt.
Inte jag … väskan! Känner hur jag börjar svettas. Letar fram den färdigskrivna packlistan och börjar göra strykningar. Stryker duk(?) muggar servetter värmeljus samt några plagg. Förstoringsspegeln är onödigt stor, får köpa en mindre - målar ändå bara ett öga i taget.

Letar fram den stora resväskan, öppnar den och lyfter ur makens. När väskorna står bredvid varandra påminner de om Helan och Halvan; två svarta figurer, en stor och tjock, en liten och mager. Känner att jag behöver någon form av styrka. Tillsammans med ett glas Ouzo slår jag på datorn, loggar in, vilket tar tid - hinner med påtår. Inne på Kalimera bokstavligen snubblar jag över Monica P som frågar vad jag kånkar på,
Övervikt ... Rejäl övervikt, svarar jag.
Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 16:16
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Kånkar på rejäl övervikt ...

Lycka till, säger jg!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:48.