Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-25, 12:26
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Längtar....

I dag e det TVÅ månader till jag får återse mitt kära Skiathos...det ska bli underbart att flanera på stranden in till sta´n,ta en ouzo på Bourtzi innan stans godaste Gyros intas på No Name inne i gränden! Kvällen avslutas hos Costas på Lenio med prat o skratt!!!
Skönt att ha nå´t att se fram emot när regnet ÖSER ner och de bara e +12..
Hoppas ni "där nere" har det bättre
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-25, 14:13
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Längtar....

Jag längtar oxå "hem" som en galning! Kaffe på Slip in på morgonen innan vi hoppar på Yannis båt. Runt 12.00 kommer det fram lite meze och en Ouzo, därefter simmar vi in till Tavernan på Tsougrias och äter liter mer, innan vi simmar ut till båten igen och fortsätter ätandet . Åhhh vad tiden går långsamt!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-06-26, 15:37
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Längtar....

Och vi är redan här:-) Sitter på Swell Beach Bar, som tillhör gemytliga Angeliki Beach Hotel, och njuter av värme och bad.
Kom hit i förmiddags till dryga 30 grader och trivs lika fantastiskt väl som vanligt.
/Magnus
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-26, 20:42
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Längtar....

Jag vill oxå vara där nu...men att längta e skönt de mé...Ha det sååå bra och ta hand om Ön så länge
Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
Och vi är redan här:-) Sitter på Swell Beach Bar, som tillhör gemytliga Angeliki Beach Hotel, och njuter av värme och bad.
Kom hit i förmiddags till dryga 30 grader och trivs lika fantastiskt väl som vanligt.
/Magnus
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-26, 23:19
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 347
Standard Sv: Längtar....

Skrutt! Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. Tyvärr ses vi inte i höst heller. Måste vänta något år, förtränga senaste - även tidigare - resa till Skiathos som regnade bort. Men eftersom det är en av våra favorit-öar så kommer vi att återvända, men kanske lite tidigare på hösten.

Självklart ses vi en annan gång - och då över en ouzo på Bourtzi.

Sjöborren.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-27, 08:25
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Sv: Längtar....

Mindre än två veckor kvar tills det är dags för avfärd. Tror knappt att det är sant men snart avnjuts årets första Mythos "hemma" på Skiathos igen. 3 veckor av ren magi väntar!

Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-06-27, 18:09
Hiawatafis avatar
Hiawatafi Hiawatafi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Finland
Inlägg: 24
Standard Sv: Längtar....

Ja, har pa Skaithos ar allt sig likt. Har nu borjat min andra vecka har och efter 8 dagar av sol och klarbla himmel och runt 30 plusgrader, bade dag och natt, vaknade vi i morse till aska och regn. Men Nu ar det soligt och fint igen har pa Megali Ammos och vaderprognoserna lovar gott... Skont som vanligt pa Skiathos... med andra ord!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-06-30, 11:21
NorHagen NorHagen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Längtar....

Citat:
Ursprungligen postat av Hiawatafi Visa inlägg
Ja, har pa Skaithos ar allt sig likt. Har nu borjat min andra vecka har och efter 8 dagar av sol och klarbla himmel och runt 30 plusgrader, bade dag och natt, vaknade vi i morse till aska och regn. Men Nu ar det soligt och fint igen har pa Megali Ammos och vaderprognoserna lovar gott... Skont som vanligt pa Skiathos... med andra ord!
Det høres herlig ut. Vi skal nedover den 10. juli. Merker dere noe til krisen? Er det mindre turister enn vanlig?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-07-01, 18:25
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Längtar....

Hej klart att vi ses på Skiathos igen...dit återvänder vi alltid,trots regn iblan! Ha det bra i sommar...
Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Skrutt! Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. Tyvärr ses vi inte i höst heller. Måste vänta något år, förtränga senaste - även tidigare - resa till Skiathos som regnade bort. Men eftersom det är en av våra favorit-öar så kommer vi att återvända, men kanske lite tidigare på hösten.

Självklart ses vi en annan gång - och då över en ouzo på Bourtzi.

Sjöborren.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-07-01, 18:31
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Längtar....

... och jag har 36 lååååånga dagar kvar!! Även jag längtar ner till Kostas på Lenio och till Thassos på Thessaloniki!! Thassos kommer som vanligt att förhöra sig om jag lärt mig någon mer grekiska och jag måste nog skamset erkänna att det lilla jag läörde mig på grek-kursen i våras är som bortblåst!!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-07-03, 11:04
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Längtar....

Underbart...visst!!! Stannar du en eller två veckor? Nästa år hoppas jag kunna stanna lite längre...en vecka är för kort tid...Ha det så bra!
Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
... och jag har 36 lååååånga dagar kvar!! Även jag längtar ner till Kostas på Lenio och till Thassos på Thessaloniki!! Thassos kommer som vanligt att förhöra sig om jag lärt mig någon mer grekiska och jag måste nog skamset erkänna att det lilla jag läörde mig på grek-kursen i våras är som bortblåst!!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-07-04, 13:52
Hiawatafis avatar
Hiawatafi Hiawatafi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Finland
Inlägg: 24
Standard Sv: Längtar....

Citat:
Ursprungligen postat av NorHagen Visa inlägg
Det høres herlig ut. Vi skal nedover den 10. juli. Merker dere noe til krisen? Er det mindre turister enn vanlig?
Jag kan inte påstå att jag skulle ha märkt någonting av den grekiska krisen på Skiathos. Jag tyckte allt verkade precis som vanligt. Underbart med andra ord! Visserligen påstår nog min grekiska vän, som är i hotellbranschen, att turisterna minskat under de senaste åren. Men för en vanlig turist, märker man inte av detta.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-07-04, 14:26
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Längtar....

Det låter bra! Åker "hem" om 3,5 vecka!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT