|
|||
|
|||
Parkering Arlanda
Det är snart dax igen för en resa och denna gång flyger vi från Arlanda. Vilken av alla dessa parkeringar som finns vid eller i närheten av Arlanda brukar ni nyttja och hur tycker ni att servicen är?
På våra tidigare resor från Arlanda har vi alltid parkerat på Lindskrog och det har väl fungerat bra men funderar ändå på att kanske prova någon annan. Ni som parkerat på flera olika, vilken tycker ni varit bäst gällande service/pris/avstånd/transfer? Vi ska vara borta i åtta dagar och ha tre bilar med oss. //Ingela |
|
|||
|
|||
Sv: Parkering Arlanda
Vi brukar stå på Benstocken.Har ingen koll på priser eftersom vi bara använder den parkeringen.
Det är visserligen en bit från Arlanda men det går bussar mest hela tiden.Det har funkat bra alla år. Pia |
|
||||
|
||||
Vi brukar också alltid använda Lindskrog. Men det beror väl kanske på vilket håll man kommer ifrån. Vi kommer från Norrtälje och då ligger Lindskrog först för oss och vi har alltid varit nöjda. Men det gäller att boka plats, speciellt på lov annars kan det vara fullt!
Vi har ju också den fördelen att vi ibland kan åka SL buss till Arlanda om tiderna passar vill säga. Då betalar vi lägsta taxan 25 kr fast det är sex mil. Det beror på att vi hela tiden reser i den yttre C-zonen! Katitzi |
|
||||
|
||||
Använder oss alltid av Märsta Flygplatsparkering, fungerar jättebra, hög servicegrad. Enkelt att också ta sig därifrån.
|
|
||||
|
||||
Benstocken har alltid fungerat utmärkt för oss också. Det går transfer hela tiden.
|
|
||||
|
||||
Första gången vi skulle flyga från Arlanda hamnade vi på ALFA-parkeringen. Vi tyckte den fungerade utmärkt och den ligger bra till med kort transfer med gula bussarna och den har däför blivit vårt återkommande val.
/Göran |
|
||||
|
||||
Vi har brukat stå på Måby Park men jag kommer aldrig mera att parkera där igen.
I somras så hade dom flyttat på min bil och struntat i att låsa den så den stod olåst och olarmad när jag skulle hämta den. Ingen på kontoret ville ta ansvar för det inträffade utan insisterade på att jag skulle prata med "chefen" på telefon. Det tog väl en vecka av telefonsamtal innan jag fick prata med "Chefen". Han var inte heller så intresserad av det hela utan började tjafsa om att planet som vi skulle landat med 22.30 var försenat så klockan hade gått över midnatt innan vi skulle hämta bilen och det var därför vi fick betala ett extra dygn i avgift. Vad nu det hade med lås och larm att göra? Det hela slutade med att han ljög och sa att jag skulle få pengarna tillbaka. Det skulle skickas i ett brev för att kreditera kortköp gick inte. Det kom aldrig något brev och dom slutade även svara i telefon efter det. Måby Park = VARNING! |
|
||||
|
||||
Tre bilar, wow! Stort sällskap, förmodar jag? Var åker ni ifrån?
Har inte med tråden att göra, bara nyfiken. Åker tåg från Gävle, när jag reser själv, klart mest ekonomiskt. Däremot åker jag och hämtar döttrarna i tid och otid på terminal 5 med bil. Helt paradoxalt, men visst längtar man, och vill skämma bort dom lite. |
|
|||
|
|||
Tack för tips och varningar. ALFA parkeringen har jag aldrig hört talas om förut men ska googla på den och se var den ligger
Ja, vi är ett ganska stort sällskap som ska ut och resa, jag fyller jämt i sommar och ska bjuda barnen med deras familjer på en resa i vår, tycker det blir för varm vid Medelhavet mitt i sommaren så vi får fira lite tidigare. Vi reser från Östergötland så det blir cirka 25 mil upp till Arlanda men det är inga problem för oss. Det jobbigaste blir nog hemresan eftersom vi landar runt 01.30 men det ska nog gå det också Jättebra med många tips, det är alltid bra när det finns valmöjligheter. //Ingela |
|
|||
|
|||
Vi bor precis som ni i Linköping o har några mil att köra till Arlanda. Ett tips kan vara att bo en natt på Quality hotell Arlanda, där ingår en veckas parkering i priset för en hotellnatt. Övernattningen kan ni välja att lägga i början eller slutet av er resa. Låter som slutet vore ett alternativ. Då ringer ni efter hämtning o åker o lägger er i en skön säng. Frukost ingår o priset för ett charterrum ligger på runt 1000 kr för max4 personer i rummet. Det blir något dyrare än en veckas parkering men bra marginellt. Vi åker ofta med tidiga plan o väljer denna variant för att få lite nattsömn före avresan semestern blir då en dag längre!
|
|
|||
|
|||
Att jag inte tänkt på övernattning tidigare Låter som ett jättebra alternativ. Ska absolut kolla upp det.
//Ingela |
|
|