Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-05-01, 17:39
lapine94 lapine94 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 5
Standard Boende en natt i väntan på färja

Hej!
Jag och min sambo kommer till santorini 25/6 (egentligen 26/6) kl 02:00 med flyg från Arlanda. Vi har tänkt resa vidare mot naxos (och sedan kouffonissi) redan nästa dag och funderar lite på hur vi ska spendera natten...
Då inga båtar går förrän 10-11 på förmiddagen känns det inte som ett alternativ att övernatta på flygplatsen/i hamnen, utan vi tänkta försöka boka ett hotell.
Men då till egentliga frågan, vill hotellen som erbjuder fri transfer verkligen hämta oss på flygplatsen och lämna oss i hamnen bara för en natt??
Funderar på om man möjligen kan "samåka" med några andra som bokat hotell för fler nätter så hotellägarna slipper köra för bara oss? Nån som bokat samma dag?
Eller om det står hotell och möter på flygplatsen precis som det brukar göra i hamnarna?
Är det någon som har nån annan bra idé så är vi hemskt tacksamma för tips!
/Kristin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-05-01, 19:37
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende en natt i väntan på färja

Tänk vad praktiskt, min fråga var redan ställd. Vi kommer 17/7 till Santorini vid samma tid. Jag är ganska säker på att Hotell Perissa hämtar om man bokar rum med dem och sedan skjutsar till båten då man ska vidare. Vad som är lite dumt med det hotellet är att det ligger helt fel till för bara en snabb övernattning, halva natten går åt till transfer olika vägar.
Frågan jag hade tänkt ställa var om någon vet om det finns något hotell mera lämpligt till längs vägen mellan flygplatsen och hamnen. Att få dem att ställa upp med transfer är väl mera en fråga om kostnad, eventuellt kan man ju också ge ett halvt löfte om att bo hos dem på tillbakavägen också så får de ju åtminstone hyra ut två nätter.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-05-01, 19:59
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Boende en natt i väntan på färja

Vi hittade ju "Strykjärnet" ett mycket enkelt boende perfekt för en natt eller två. Beläget inne i Fira just nära centrum. Nu kom vi med kvällsfärja och i hamnen mötte rumsraggarna upp. Vi hittade en taxiförare som erbjöd oss "Strykjärnet" den sena timmen till trots. Föraren bjöd på resan upp. Dagen efteråt skulle vi ta flyget hem.
'
Jag ska kolla i våra noteringar om tel-nr och namn står att uppbringa. Boendet var väldigt enkelt, men priset i relation därtill.

Arne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-05-01, 20:58
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 119
Standard Sv: Boende en natt i väntan på färja

Skickade ett tips till er båda via PM.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-05-01, 21:16
lapine94 lapine94 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 5
Standard Sv: Boende en natt i väntan på färja

Jag tänkte väl att det borde vara fler som funderat på detta!
Tack Micke! Ska maila dem så får vi se vad de säger!
Tack Arne också! Jättefint med lite olika alternativ!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-05-02, 19:58
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Boende en natt i väntan på färja

Detta var inlägget precis före ditt. Jag har gett en del tips där: http://www.kalimera.nu/forums/showth...609#post272609

Ingela
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-05-27, 10:07
Minoa Minoa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 3
Standard Sv: Boende en natt i väntan på färja

Hej Kristin, tänka sig - gick in för att ställa exakt samma fråga som du. Vi kommer antar jag, med samma plan samma dag och tid som ni och undrar alltså detsamma. Vi är intresserade av att samordna - vi ska också till Naxos dagen därpå.
Mats & Monica
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-05-27, 17:34
lapine94 lapine94 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 5
Standard Sv: Boende en natt i väntan på färja

Hej Mats och Monica!

Vi har tänkt om lite grann och bestämt oss för att ändå stanna på Santorini några dagar, och jag sitter precis nu och funderar på att boka ett hotell som heter Atalos Villas som hade fått utmärkta recensioner och som erbjuder gratis transfer till och från flygplatsen.

Kolla om det möjligen passar er också? I så fall borde det ju kännas helt ok för ägaren att hämta om han vet att han med sig flera gäster på samma gång!

/Kristin
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-05-28, 20:57
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende en natt i väntan på färja

Nu har vi bokat in oss på Anny Hotell längs vägen mellan flygplatsen och hamnen (tror jag), för oss 2 vuxna och 2 barn betalar vi 64 € och som jag förstått det så ska det då ingå transfer från flygplatsen, transfer till hamnen och frukost för oss alla. Hotellet ser litet och trevligt ut och har pool, kan knappast vara så dåligt så att vi inte överlever en halv natt där (om vi inte dör av frukosten då).

Mvh Janérik
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-05-29, 23:57
solsols avatar
solsol solsol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 60
Standard Sv: Boende en natt i väntan på färja

Vi har booket oss inn på hotel Babis i Karterados rett utenfor Fira natten mellom 16 og 17 juli. Vi lander 03.45 med Norwegianflyet fra København, og orker heller ikke tanken på en lang ventetid på flyplass/i havna på båten til Naxos som ikke går før 12.30 dagen etter. Hotellet tilbyr å hente på flyplassen, transport til havna dagen etter og frokost - 45 euro for 2 personer.
Jeg tror vi brukte mye mer enn 45 euro i fjor på taxi fra flyplassen til havna midt på natten og en svindyr frokost på tavernaen før båten gikk. Pluss en søvnløs natt.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-05-30, 12:21
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Boende en natt i väntan på färja

Ja visst kan man göra så. Hamnen är faktiskt inte särkilt kul och 45 euro är ju ett bra bris för bara transport och frukost.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT