|
||||
|
||||
14 stränder på Patmos
Lambi beach på Patmos. Patmos har begåvats med ett flertal stränder av olika kvalitet. Många av dem består av småsten, men det finns även sandstränder. Här kan ni se 14 av stränderna på Patmos. Senast redigerad av Kalimera den 2020-02-06 klockan 15:01. |
|
||||
|
||||
Sv: 14 stränder på Patmos
Citat:
Patmos är för mig en okänd ö. Därför extra kul att kolla in dina bilder. Och när man gör det så leder det ju självklart vidare till att läsa mera om Patmos, och när man gör det så ...... puhh, ja det tar ju aldrig slut, då längtar man igen! Kul med Patmos! När jag skrollar igenom bilderna så är det Skala Beach som jag faller mest för. Mysigt att sitta vid ett tavernabord där vågorna skvalpar en meter från fötterna! Lite likhet med Panteli på Leros eller Panormos på Skopelos. Måste läsa mera om Patmos! Masse |
|
||||
|
||||
Till stranden Meloi är det gångavstånd från Skala.
Här är det verkligen rofyllt att sitta och glo på havet. Birgitta |
|
||||
|
||||
Jag har inte besökt Patmos på 25 år, så minnena är vaga. Kommer iaf ihåg att vi hyrde moppe och tog oss runt till en del stränder, men jag kommer inte ihåg vilka. Får nog kolla fotoalbumet från den tiden.
Men en beach kommer jag iaf ihåg. Bystranden i Skala och den dög för ett dopp, men inte så mycket mer. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Alltid var det vadarfåglar som sprätte på stranden. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Och tänk. Där bodde vi oxå den där gången för tjufem år sen!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Att sitta där är hur trevligt som helst, men som strand är den inget att ha. |
|
||||
|
||||
Håller helt med!
|
|
||||
|
||||
Visst är det så, och det är inte många som solar och badar där.
|
|
||||
|
||||
Når jeg skal bade på Patmos, kan I sikkert finde mig enten på Didymes beach (favorit), på Meloi (hvor tavernaer er rigtig god) eller på Psili Amos (hvis det ikke stormer)
|
|
||||
|
||||
Har du åkt båt dit, eller kör du moped och går över berget dit?
|
|
|