|
|||
|
|||
Kreta?
Hej.
Jag och min tjej funderar på att åka till Kreta i slutet på Juli början av Augusti och jag undrar ....var ska man bo om man vill ta sig smidigt till Vai och Elafonissi? Eller ska man boka hotell några dagar i närheten av Vai och några i närheten av Elafonissi Hyra bil är väl ett måste förstår jag |
|
||||
|
||||
Sv: Kreta?
Kreta er en stor øy, og du har valgt to av de punktene som det er absolutt lengst avstand mellom. Min ruteplanlegger for bil viser at det er 361 km mellom stedene, og en estimert kjøretid på 5 timer 38 minutter. Hvis dere vil besøke begge steder, bør dere nok ta noen dager på et hotell i øst, og neon langt i vest.. Kreta er en fantastisk øy, så god tur i alle fall!
|
|
||||
|
||||
Jag skulle valt att bo Kato Zakros om jag skulle till Vai. Kato Zakros är en trevlig by vid havet. Hyrbil är ett måste. Det finns några pensionat som ligger ganska nära Elafonissi. Glykeria är ett bra alternativ.
|
|
|||
|
|||
Har nu bestämt oss för att ta Elafonissi och den delen av ön nu och Vai nästa gång
Få se när det blir bara....har fullt upp med jobb men siktar in oss på en vecka nån gång i Augusti. Helst vill jag åka i slutet av Aug. början på Sept. då jag varit till Kreta 2 ggr förut vid den tiden och det verkar vara mest sol då men vi får väl se hur fullt upp det är på jobbet Tänkte flyga med Norwegian och boka hotell genom hotels.com. Använde den kombinationen när vi var till Spanien och köpte hund och det fungerade bra Mvh Lars |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hej! Åker du eller någon annan du känner med Norwegian och kan ta med en hund på hemresan?
|
|
||||
|
||||
Nej, dessvärre.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Har sett hundar på Norwegian från Hania till Helsingfors.
|
|
|||
|
|||
HaHa ...nej det blir ingen hund från Kreta
Hunden vi köpte från Spanien var en spansk urhund som heter Podenco Ibicenco (även kallad Ibizahund) då vi har uppfödning av den rasen. Nu ska vi bara njuta sola å ta det lugnt |
|
||||
|
||||
Intressant. Inte helt olik en Faraohund?
|
|
|