|
|||
|
|||
"Billig" ö i högsäsong?
Jag och flickvännen ska åka ner till Grekland nu i början av augusti och planerar att flyga ner till Aten, bo där 2 dagar och sedan fortsätta ut till någon ö i ytterliggare några dagar och sedan flyga hem från Santorini. Vi vill hitta en ö där man kan bo billigt eftersom vår budget är ganska usel men hittar egentligen bara ok på Egina. Har någon ett bra billigt hotelltips?
|
|
||||
|
||||
Sv: "Billig" ö i högsäsong?
Jag skulle ändå drista mig att rekommendera Naxos för billigt boende. Naxos har ett enormt överskott på hotellrum och detta genererar billiga priser. Oaktat att Augusti är absolut högssäsong finns det ändå alltid ett antal rumsraggare nere vid hamnen när färjorna ankommer.
Kan ni acceptera ett enklare boende så ska ni kunna finna detta tilll bra pris. Lägg till detta att färjeförbindelserna mellan Naxos och Santorini är utmärkta. Arne |
|
||||
|
||||
Håller fullständigt med föregående talare.
Tänk på att priserna på nätet är betydligt dyrare än "på plats", betänk dessutom att nätterna i Aten är "svindyra". |
|
||||
|
||||
Citat:
Barbaras ligger i en återvändsgränd som går upp från mitten på bygatan, mitt emellan Hotell Karras och Café Marina. Fråga på Café Marina om ni inte hittar. Men, även om jag är Egina-fantast så skulle jag nog i ert fall välja någon ö som ligger närmare Santorini med tanke på hemresan. Och jag håller med Arne om att då är ju Naxos ingen dåligt alternativ. Mats |
|
|||
|
|||
Med rimliga priser på Naxos...vad får man vara beredd att ge per person i början av augusti? Sist jag öluffade så betalade vi 10 euro/natt på Ios men det var i maj 2004.... :-)
|
|
||||
|
||||
Citat:
En garanti får du av mej; Du får inget boende i Cykladerna för 10 € i augusti 2010. Seriöst vet jag inga augustipriser då jag bara reser juni o början av juli. Men en gissning Naxos, augusti, om man inte är kräsen på läget, torde det funka runt 35 €. Rätta mig någon om jag har fel . |
|
|||
|
|||
35 per person eller rum?! Det går ju att hitta billigare boende än så på nätet förbokat så det låter märkligt :S
|
|
||||
|
||||
per rum!
Hittar du billigare än 35 € på nätet genom att förboka i augusti, då är det bara att gratulera. |
|
||||
|
||||
Boendepriserna anges nästan uteslutande per rum.
/kimmen |
|
|||
|
|||
Ja men vårt pris var ju per person - 35 per rum är ju helt ok! =)
Är det någon som känner till ett hotell på Santorini för det priset så är jag glad för en länk =) |
|
|