|
||||
|
||||
Nybörjare på Rhodos
Hej!
Jag och min sambo åker tillsammans med några vänner ner till Rhodos i slutet på Augusti. Vad ska vi se och göra? Bra Restauranger, Sevärdheter, Stränder med mera. Vi tänkte först hyra en bil några dagar, men undrar hur det är med bussförbindelser över ön. Jag brukar åka till Karpathos på sommrarna och där är det bra förbindelser med buss och de går ofta. Vi kommer på på Loomis i Rhodos Stad. finns det något busstorg? Vad Kostar det ungefär? Är det dyrt med Taxi annars? Längtar som bara den!!! Samt kul att få se en ny ö Skrikis 88 dagar kvar.... |
|
||||
|
||||
Sv: Nybörjare på Rhodos
Bussarna går från en hörnet av Market Place som ligger i Mandrakihamnen. Bussförbindelserna är bra.
|
|
||||
|
||||
http://www.ando.gr/eot/eng/info.htm
En bra sida med buss och taxi priser, där finns även lite annat smått o gott. Jag brukar skriva ut alla busstidtabeller o ta med mig ner, superbra att ha... Irene (som om tre veckor sitter nere i värmen inne i Rhodos stad igen) |
|
|||
|
|||
Kom hem för tre dagar sedan och vi var mycket i byn Stegna. Där var det lugna gatan. Vi var nästan helt själva på stranden och badet var bra.
Ät på Aroma som ligger på vänster sida när man är nästan nere vid havet. Vi var mycket nöjda med maten där. Har även fina rum att hyra med bra standard . Har hemsida på nätet. seaside |
|
||||
|
||||
Re: Nybörjare på Rhodos
På tal om stränder kan jag efter en sommar rekommendera Lindos beach, helt ljuvlig sandstrand och möjlighet att hyra båt. Dock var det dessvärre en del folk i augusti då vi var där
|
|
|