|
||||
|
||||
Video om Lipsi
Borgmästaren på Lipsi har spelat in en video om sin ö, där han sjunger själv. Mycket vackert och smäktande och med bilder som väcker längtan.
Och visst känner man igen sig från ön, bland gränder och stränder. Förutom på en punkt. Lagunen 1.05 in i viden MÅSTE ju vara från Thassos. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Video om Lipsi
Så vacker video!
(Den skulle Arne ha sett). Birgitta. |
|
||||
|
||||
Ser så ut. Det är i alla fall inte på Lipsi.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Du og Arne delte hyggelige opplevelser og betraktninger under et opphold på Lipsi.... pluss et lite vers som han skrev som fikk frem smil og latter. Om jeg minnes rett. Noe sånt som Det finnes en plass på jorden....
|
|
|||
|
|||
Och visst känner man igen sig från ön, bland gränder och stränder. Förutom på en punkt. Lagunen 1.05 in i viden MÅSTE ju vara från Thassos.
/Netwolf[/QUOTE] Är det avsnittet med det runda hålet i klippan du menar? Det tror jag är filmat vid klippön Makronissi söder om Lipsi. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Aha, det finns en sådan lagun där också. Har inte sett det, trots att jag åkt förbi med utflyktsbåt flera gånger. Nästa gång vet jag vad jag ska leta efter. Tack för det!
|
|
||||
|
||||
Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler, den platsen heter Lipsi, och dit vill jag aldrig mer.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
|||
|
|||
Säg nåt om varför ni inte gillar Lipsi!
|
|
||||
|
||||
LaRose, ett förtydligande, det var Arne som myntade begreppet "Det finns en plats på jorden...etc"
Vi klev av med fel fot på Lipsi för många år sedan. Jag tror dom som varit på Lipsi tycker ön är underbar. Birgitta |
|
||||
|
||||
Jag tycker Lipsi är jättefint. Litet och rofyllt och med ett fantastiskt bageri.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Jag klev också av med fel fot senast jag var där, och då tänkte jag på Arne, och höll med honom.
|
|
||||
|
||||
Fin ö, tycker jag.
Funderar faktiskt på återbesök. -22 kanske, i kombination med småöarna omkring, som jag missat vid tidigare besök. Maria. |
|
|||
|
|||
Lipsi är en av mina absoluta favoritöar! Mysigt, lugnt och lagom litet. Även om jag ibland besöker andra öar så brukar det bli ett besök på Lipsi i nästan varje år!
|
|
|||
|
|||
Jeg/vi har tilbragt atskillige sommeruker på Lipsi. Det er nok en av de beste, blant mange jeg har besøkt. Elsker Lipsi 😁🧡
Og Janne, jeg forstår virkelig hvorfor du ikke hadde noen fin opplevelse siste gang du var der. 👍 Har jo også hatt samme opplevelse. |
|
|||
|
|||
Nu blir jag ju så nyfiken på den där upplevelsen på fel fot!
|
|
||||
|
||||
Håller med dig, har alltid gillar Lipsi, men just den senaste gången blev allt fel. Åker dock gärna tillbaka, men då ska jag bo på ett annat ställe.
|
|
||||
|
||||
|
|
|