Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-18, 22:24
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Golden Sand

Jag och maken åker till Chania 27/4 och ska bo på Golden Sand i en tvårumslägenhet. Någon som bott där? Är nyfiken på hur det är.

Mvh
Elisabeth K
Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 12:24
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009
Standard Sv: Golden Sand

Hei.
Vi bodde på Golden Sand i fjor høst. Vi hadde 3 to-romsleiligheter til vår store familie.
Leilighetene varierte noe i størrelse - vi hadde en stor og to mindre. Men en 2-roms er i allefall mer enn stor nok til to.
Vi syns leilighetene var bra, de var antagelig pusset opp for ikke så lenge siden. Det var moderne innredning og bad. Kostas som driver stedet hadde lagt alt perfekt til rette for oss. Vi bodde mot veien, men trafikken var ikke så stor at vi merket noe til den.
Bassengområdet var fint, dette er jo et familiehotell. Vi var imidlertid ikke fornøyd med restaurangen, og spiste ikke der mer enn et par ganger. Det ble til at vi tok bussen til byen i steden.
Det aller beste er jo nærheten til de nydelige strendene.
Vi liker oss veldig godt i Agii Apostoli, og i år reiser vi alene og skal bo på det enklere Menelaos.
God ferie.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 21:44
linah_83 linah_83 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Hej,
Lyfter denna rubrik då jag funderar på att boka en resa till Golden Sand i juli. Är det någon som bott på detta hotell nyligen som kan berätta hur det är?
Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 13:06
Baeckmans avatar
Baeckman Baeckman är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Hej

Vi bodde på Golden Sand i Oktober 2014.
Hotellet är helt ok. Fräscht, bra poolområde och städningen var perfekt. Bussen till Chania går precis utanför, men precis som Pelagia skriver så kan ni skippa restaurangen.
(våra vänner som hade frukost inkluderat skippade denna också efter ett par dagar. Kaffemaskinen gick sönder, och istället för att personalen hämtade Nescafe eller liknande så stod de bara och ryckte på axlarna. Bad luck Frukost utan kaffe)
Grannhotellet Hotell Anais Holiday har däremot fantastisk mat och personal! Där åt vi varannan kväll.
När klockan passerat 22 och personalen ville gå hem så önskade dom oss Kalispera och lämnade oss med en (gratis) flaska Ouzu!

Övriga kvällar så tog vi bussen in till Chania.

http://www.apollo.se/resor/europa/gr...xtsearch=anais
Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 19:11

Tack så mycket för ditt svar Baeckman! Skulle du rekommendera hotellet? hur är balkongerna?
Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 19:20
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Hej!
Ser att det var jag som startade tråden för några år sen. Vi bodde där trivdes jättebra. Rent och fräscht, vi åkte tidigt på säsongen så det var lugnt. Vi fixade frukost själva och åt alltid inne i Chania på kvällarna. Stora fina balkonger, vi hade utsikt mot baksidan, såg en liten skymt av havet om vi sträckte på oss. Sköna sängar och fina lägenheter. Vi promenerade ofta in till stan på nersidan, det var inte så långt, kanske 3-4 km till centrala Chania. Det blev genväg om man gick neråt vattnet. Vi promenerade även bort till Agia Marina dit det var lite längre. Vi hyrde cyklar och cyklade upp i vackra bergsbyar, väldigt mysigt.
Kan rekommendera hotellet.
ElisabethK
Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 19:29

Tack Elisabethk för ditt svar! Kul att ni också verkar ha trivts där. Vi kommer ha med oss ett barn på två år och barnvagn så hoppas man kan gå in till Chania iallafall. Annars blir det buss eller taxi

Vi bodde på grannhotellet (tror jag att det är), Elmas för 20 år sedan då jag var liten och reste med min familj. Vi gillade stranden mycket och de lugna omgivningarna. Lutar åt att vi bokar resan.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:04.