|
||||
|
||||
Melissani lake på teve
Ikväll klockan 20.05 i Kunskapskanalen sänds ett program som heter ”Udda platser i världen”. I detta avsnitt är det ett reportage om Melissani lake på Kefalonia. ”Båtarna ser ut att sväva i en vattenfylld grotta i Grekland” står det i programpresentationen. Läs om Melissani lake på Kefalonia här. |
|
||||
|
||||
Sv: Melissani lake på teve
Jag får säga detsamma!
Tack för tipset //Conny |
|
|||
|
|||
Så fin liten grottsjö och färgen på vattnet... Det enda som retar mig lite är att man inte fick bada i den turkosa härligheten Vi hade tur när vi var där 2013, det var inte så många i kö så vi fick lite extra tid att uppleva det hela! Lunchen efteråt i Sami var också helt ljuvlig, på kajkanten Nästa gång ska vi nog fortsätta till Itaka i Odyssevs fotspår
Litet PS: det var tack vare din reseguide, Janne, som vi visste att Melissani fanns. Så bra att kunna läsa på lite vad gäller nya resmål Senast redigerad av Catlady den 2020-04-27 klockan 22:02. Anledning: Tillägg: |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag skulle också vilja bada i sjön, men tyvärr är det förbjudet. |
|
|||
|
|||
Repris18.10 idag på Kunskapskanalen.
1992 var vi där och åkte båt,det var häftigt. |
|
||||
|
||||
Var det någon av er som såg programmet?
|
|
||||
|
||||
Jag såg det när det sändes. Det var ett kortare reportage som kanske inte gav så mycket nytt för oss som varit där både en och flera ggr.... Men de lyfte upp fenomenet med hur båtarna liksom "svävar".... det var kul..
//Conny |
|
|||
|
|||
Japp och drabbades av en svårartad längtan tillbaka till fina Kefalonia som vi sett alldeles för lite av!
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag har varit där tre ggr, fantastiskt blått vatten och tydligen väldigt djupt. Hörde också att många tappat sina mobiltelefoner, försvunnen för alltid, vilket fick mig att hålla extra hårt i min. Apropå badning så är det säkert inte tillåtet även om jag sett en del videor på folk som gör det ändå och vattnet ska vara riktigt kallt.
Man blir riktigt bländad av det blå vattnet |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
//Conny |
|
||||
|
||||
Häftigt!
|
|
|||
|
|||
NU blev jag riktigt avundsjuk, sk...t samma om det är kallt! Den turkosa härligheten vill jag också doppa mig i !!!
Catlady, som suckar och önskar...... |
|
|||
|
|||
Ja, Melissani lake är verkligen en magisk plats Svårt att inte vilja hoppa i spa´t
|
|
|