|
|||
|
|||
Om någon vill jobba på Karpathos i sommar
Hej, här är en jobbannons jag såg på Facebook och jag fick tillåtelse att dela med mig av den till er här på Kalimera, så här är den:
Erfaren Bartender söker för jobb på Karpathos, Grekland sommaren 2014! Har du jobbat inom barbranschen under ett par år och letar efter nya äventyr? Då är detta ett jobb för dig. Acropolis Restaurant & Bar är öns mest populära ställe där god mat blandas med drinkar av hög kvalité. Efter avslutad mat servering är Acropolis "the place to be" för både locals och turister med go musik och en härlig stämning. Vi är ett fantastiskt gäng som jobbar ihop och vi har känt varandra under flera år. Jag har själv jobbat på ön i tre somrar och åker tillbaka i slutet på april för min fjärde säsong. Jag letar nu efter en ny bartender till oss då vår förra bartender ska starta en snickeri firma i Stockholm. Du kommer jobba 7 dagar i veckan men börja runt klockan 18.00 vilket gör att du kan njuta av strandliv, värme, träning, vind surfing eller bara cruisa runt ön med dess dramatiska landskap, varje dag om du skulle vilja det. Lönen kommer ligga runt 20-25 000 kr rent i månaden under högsäsong (juni, juli, augusti). Är du intresserad eller vet du någon som skulle vara intresserad? Vänligen maila mig på thom.mattsson@hotmail.com Mvh Acropolis Crew |
|
||||
|
||||
Sv: Om någon vill jobba på Karpathos i sommar
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Bondfångeri
|
|
||||
|
||||
Verkar vara en bra lön. Mina vänner på Lesvos tjänar €5-6 i timmen före skatt och pensionsavsättning.
|
|
|||
|
|||
Men en græsk ungdomsarbejdsløshedsprocent på 68, burde det vel være let at hitte en græker, som gerne vil have jobbet.
Eller evt. to, som kan deles om det. |
|
||||
|
||||
Thom är medlem här på Kalimera, Mson är hans nick. Han har ganska nyligen postat i Karpathosforumet. Vi är flera som känner honom sedan hans tidigare vistelser på Karpathos. Hur skulle det vara om ni ställde era frågor direkt till honom i stället för att gissa och komma med anklagelser?
Karin |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det låter som ett toppenerbjudande !
Med stor arbetslöshet i Sverige och en ännu värre i Grekland är det lätt att tro att det är något lurt.. Eftersom flera i forumet tycks veta vem Thom är så får vi anta att detta är på riktigt , i så fall, ta chansen ni som har möjlighet.. |
|
|||
|
|||
20-25000 i månaden låter mycket för att vara på Karpathos. Här på Santorini tjänar man mellan 40-50 euro per natt på bar/clubb före tips. Vad betalar baren i grundlön?
Ingela |
|
||||
|
||||
Platsen är tillsatt. Det blir en grekisk tjej som jobbar som bartender på Acropolis i sommar.
Citat:
Karin som är på Acropolis om 90 dagar |
|
|