Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-23, 16:08
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Då var det beslutat!

Jaha nu var det bokat.

I år blir det med Fritidsresor och enbart flygstol från hemorten Växjö. 2198 kr om jag inte väljer till bagage för 200kr.
De regujärbiljetter jag hittat, som var billiga och hade bra flygtider, det hamnade på 2800 med tågiljett till Kastrup. Nu slipper jag byten och tidspassningar. Åker 07.00 från Växjö och hem måste jag vara på Diagoras senast 10.30 för att hitta rätt disk. Bra tider när man ska bli hämtad av arbetande människor.

14 dagarar blir det på underbara Rhodos! Hemma hos goda vänner men ändå sol, bad, mat o dryck på underbara St James.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-23, 16:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Då var det beslutat!

Härligt!!!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-23, 17:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 547
Standard Sv: Då var det beslutat!

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
det hamnade på 2800 med tågiljett till Kastrup. Nu slipper jag byten och tidspassningar.
Visst är det härligt att kunna flyga hemifrån. Nästa gång jag ska till Grekland får det bli från Kalmar eller Växjö. Oftast måste vi sova över en natt i Malmö när vi flyger från Kastrup.

Grattis till bokningen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-01-23, 17:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Då var det beslutat!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Visst är det härligt att kunna flyga hemifrån. Nästa gång jag ska till Grekland får det bli från Kalmar eller Växjö. Oftast måste vi sova över en natt i Malmö när vi flyger från Kastrup.

Grattis till bokningen.
Växjö har ju bäst resmål av dessa två.! Förr flög man Kalmar-Chania..det gjorde jag 2002, 2003 men nu är det ju Växjö som har Chania. 5 flyg till Rhodos går det från Kalmar i vår/sommar. Janne, ni kanske kan hitta flygstol?
Själva flyger vi 3 ggr från Växjö i år. Med ålderns rätt tröttnar man på Kastrup
Jag kombinerar min ensamresa från Kastrup till Aten i april med besök hos väninnor i Lund så en övernattning där är ordnad.
Jag BLIR avundsjuk på alla runt Sthlm och Malmö som har sånt maxat utbud av flygresor, men annars vill jag inte byta...

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-01-24, 08:16
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Då var det beslutat!

Håller med dig Lissi. Jag hittade förvisso en billig reguljärbiljett med minimal väntetid i Aten (den hade bara ett stopp och det var Aten). Men tåget till Kastrup var inte billigt och dessutom behövde jag be om skjuts till grannorten Alvesta för tåget avgick där i från kl 02.15 (!!!) på natten.

Så tåg plus reguljärt skulle hamna runt 2800, plus tåg, flyg byten och annat elände.

Nej tacka vet jag det jag nu valt. Sover hos dottern natten innan jag ska åka för hon kan köra ut mig till flygplatsen och sen åka hem o sova igen. Gubben min, vaknar han kl 04 så kan han absolut inte somna om och då blir jobbet lidande. Sover jag då hos dottern så stör jag inte maken när jag går upp o duschar, äter frukost, gosar katterna och så behöver inte dottern åka o hämta mig utan gå direkt ur sängen till sin bil.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-01-26, 18:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 547
Standard Sv: Då var det beslutat!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Janne, ni kanske kan hitta flygstol?
Jag ska absolut kolla upp det.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-03-20, 13:57
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Då var det beslutat!

Måste skryta lite. Om goda vänner.
Jag la ett inlägg på Facebook om en salva som var slut, en salva jag köpt i hotellshoppen på grannhotellet.
Eftersom jag denna gång ska bo hos den underbara städerskan vi har på James Hotel, så svarade hon genast på inlägget.
"Jag känner ägaren jag fixar detta till dig" Jo tack det var ju snällt. Sen kommer resten:

Hon sköter en "villa" som ligger granne med hennes eget hus. Där ska hon gå in och plocka ihop massa böcker till mig (engelska sådana) så jag har under semestern. Alltså behöver jag inte packa tunga böcker. Och villan är med stor sannolikhet tom när jag ska bo hos henne i augusti och då har jag tillgång till en alldeles egen pool!

Sen är jag då hundvakt som betalning för boendet. Jag och vovven ska ta sena eftermiddagsdopp i havet. En bit bort från alla andra gäster.

Är det någon som inte förstår att jag räknar dagar (147 kvar) och längtar ihjäl mig
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT