Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-02-14, 19:18
SuperMita SuperMita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Helsingborg
Inlägg: 55
Standard Rhodos stad i april!

Besökt Ixia innan med bara en halvdag i Rhodos stad men nu tar vi 14 dagar där i april. Lite försäsong enligt resebolaget men tänker att det finns att göra även om solen lyser med sin frånvaro.
Shopping, kultur och en och annan utflykt bör väl fylla dagarna. Verkar smidigt att bo mitt i stan och kunna ta små mysiga rundor i stan.

Någon som vet mer om vädret i april? Och är det "billigt" att klippa sig där, i Spanien är det ju väldigt prisvärt.

SuperMita
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-02-14, 22:50
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Rhodos stad i april!

Rhodos i april upplevde jag 1983...en vecka med ömsom sol ömsom regn. Det är jättefint då. Grekland i lågsäsong är vackrast! Jag har senare varit många gånger i Grekland på våren och det är fantastiskt!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-02-14, 23:02
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Rhodos stad i april!

Vi har varit på Rhodos några gånger i april och det tidigaste tror jag är den 11 april men vi har haft varmt och skönt väder. Lite svalt har det varit på kvällarna men dagarna har varit varma och soliga. 2013 när vi var där så hade vi 2 nätter med regn och åska av 17 dagar men på natten då sover man ju så då gör det ju inget att det regnar. Det är grönt och vackert och en enorm blomsterprakt och allt doftar så gott.
Ja att bo mitt i stan är ett bra utgångsläge om man sen vill sätta sig på bussen och åka runt lite, mycket bra bussförbindelser och sen beror det ju på när i april du ska åka för vi kunde se varje dag hur olika restauranger och även något hotel som öppnade och garanterat så finns det att göra fastän det är starten på säsongen.
Själv har jag inte besökt frisören men jag har varit in och frågat och det var billigt men kommer inte ihåg nu vad priset var för en damklippning men för en herrklippning kostade det 10 euro i september 2013.

Margaretha
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-02-15, 14:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 683
Standard Sv: Rhodos stad i april!

Marianne skrev ett fotoresebrev om sin resa till Rhodos i april.

Du kan läsa det här.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-02-15, 16:12
SuperMita SuperMita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Helsingborg
Inlägg: 55
Standard Sv: Rhodos stad i april!

Tack för era svar! Tycker ni att man ska hyra bil och åka runt själv eller är buss enklare? Har ni kanske även några bra tips på vad man ska se? Har förståt att Lindos bör man se. Vi har varit där det stora korset finns men annars ingenstans. Vad bör man se i stan, har varit i den där borgen men går nog dit igen!
SuperMita
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-02-16, 15:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 683
Standard Sv: Rhodos stad i april!

Citat:
Ursprungligen postat av SuperMita Visa inlägg
Tack för era svar! Tycker ni att man ska hyra bil och åka runt själv eller är buss enklare? Har ni kanske även några bra tips på vad man ska se? Har förståt att Lindos bör man se. Vi har varit där det stora korset finns men annars ingenstans. Vad bör man se i stan, har varit i den där borgen men går nog dit igen!
SuperMita
Hyra bil är och köra runt själv är mycket smidigare än att åka buss. Det finns mycket mer än Lindos att se, bland annat den populära fjärilsdalen. När det gäller gamla stan så bör man se allt där. I mitt tycke är gamla stan på Rhodos en av de mest sevärda stadsdelarna i hela Grekland.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-03-22, 17:05
SuperMita SuperMita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Helsingborg
Inlägg: 55
Standard Sv: Rhodos stad i april!

Glömde ju fråga om myggen, finns de där i april? Var på Rhodos i början på juni för några år sedan och guuud vad vi kliade och reseledarnas ben var fulla av myggbett.
Nu vet jag att allergitabletter hjälper mot klådan och sen tar jag alltid med myggspray oavsett resmål sen den gången.

Som sagt, hur är det med mygg i april?
SuperMita
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT