|
||||
|
||||
Sophantering ?
|
|
|||
|
|||
Sv: Sophantering ?
Sophantering för att inte tala om avloppshantering i Grekland är i sig ett långt och innehållsrikt kapitel. Märkligt är att öppen förbränning av allt, understruket allt, får fortgå trots EU-regler, vilka ska gälla i alla medlemsstater. Effekterna av att bränna plast är hemska! Kvar blir nämligen kemikaliska föreningar, som effektivt spolas ut i havet under regnperioder. Dessutom att avlopp utan tillstymmelse till rening får rinna ut i havet.
Tyvärr är det ingen överdrift. Yrvaket undrar man varför det inte finns någon fisk och att det saknas bottenvegetation. |
|
||||
|
||||
I en intervju jag gjorde med ett femtiotal personer från olika länder, inför kommunalvalet 2010, satte samtliga sophanteringen på plats 1 i bekymmerslistan. Det är så illa med denna hantering att jag inte orkar tänka på det, orsaker och verkan...
|
|
|||
|
|||
Att det finns stora problem med sophanteringen i Grekland kan man bl a läsa i denna artikel från Ekathimerini
http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w...04/2015_549074 |
|
||||
|
||||
S k grekisk effektivitet
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
O, ja, hiskeliga böter. Men som jag sa ovan, orkar jag inte tänka på saken, nöjer mig med att sköta mina egna sopor så snyggt som jag kan. Komposterar, matar höns och katter med matrester, köper vettigt förpackade grejor, har tygkasse. En droppe i havet men det känns rätt.
Sopor är ju så mycket mer än burkar och sånt. |
|
|