|
|||
|
|||
Meganissi
Hej !
Har precis bokat en vecka på hotell Esperides på Meganissi åker den 28/6, undrar om det är någon som varit på ön, eller bott på hotellet. Söker bara lugn och ro, tycker det verkar perfekt för detta. Johan |
|
||||
|
||||
Sv: Meganissi
Då har du valt helt rätt ö. Meganissi är vad läkarna borde ordinera mot stress. Skulle du få lappsjuka kan du ta båten över till Nidri på Lefkas, där botas du ganska snabbt och tar genast båten tillbaka.
Jag vet tyvärr inget om hotellet. Var ligger det? Vathy på Meganissi. |
|
|||
|
|||
Ca 300 m från Spartochori.
Vet du om det finns några bra stränder på ön ? Johan Senast redigerad av Zanét den 2008-03-10 klockan 21:34. Anledning: Otillåten hottellänk borttagen, var god se FAQ |
|
|||
|
|||
OJ, har de smällt upp ett SÅ stort hotell där??
Jag var i Spartochori, en underbar liten by, sommaren 93.....Gillade verkligen Meganissi.... Du får det säkert bra och Lefkas är ju nära. Lissi Senast redigerad av Lissi den 2008-03-10 klockan 17:06. Anledning: Stavfel |
|
||||
|
||||
Jag har bara varit på Meganissi på en dagstur men det är en vacker och spektakulär ö som jag gärna skulle åka tillbaka till.
Där finns flera häftiga grottor och minst ett par bra och fina stränder. Spartochori är en fin liten stad med mycket utsikt, men stanna inte bara där! Det finns mycket att upptäcka på ön. |
|
|||
|
|||
Hej!
Vi har varit på Lefkas många gånger och åker alltid till Meganissi och Spartochori. Det finns en bra strand där så ni kommer säkert att få det jättemysigt. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Den ser ju fin, vad heter den och var ligger den ?[/quote]
Senast redigerad av Kalimera den 2008-03-17 klockan 14:46. Anledning: Citering med bild |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
På denna lilla pärla till ö... usch... Men det är MIN åsikt det! /Katta |
|
|||
|
|||
Jag håller med dig Katta. Meganissi borde få vara orört. Det är så mysigt där. Vi får väl hoppas att det inte blir fler hotell av den sorten. Små mysiga familjeägda vore bättre tycker jag.
|
|
|